23948sdkhjf

Circle K gør det muligt for Børnetelefonen at hjælpe flere

Mere end 5.000 børn og unge kontaktede forgæves Børnetelefonen om morgenen i 2019, da det er uden for den nuværende åbningstid.

Et samarbejde mellem Børns Vilkår og Circle K om Børnekaffeskal udvide åbningstidspunkterne med to timer, så børn og unge kan få råd og vejledning allerede fra klokken syv om morgenen.

Derfor igangsætter Børns Vilkår sammen med Circle K nu et samarbejde, der skal imødekomme det store behov for en hjælpende hånd og gode råd fra en voksenfra den tidlige morgenstund.

Sammen med Circle K vil Børns Vilkår samle penge ind med formålet om at udvide Børnetelefonens åbningstid om morgenen.

Samarbejdet går ud på, at Circle K sælger kaffe i en kop med et særligt Børnekaffe-design. Vælger man en kop med designet, betaler med 2,50 kr. ekstra for sin kaffe, og samtidig fordobler Circle K beløbet til 5 kr. pr. kop.

Sidste år samlede Circle K og Børns Vilkår 1 million kroner ind, så Børns Vilkår kunne udvide åbningstiden på Børnetelefonen i formiddagstimerne mellemkl. 9 og 11.

Nu gentages samarbejdet, og denne gang samler Børns Vilkår, Circle K og kaffetørstige danskere ind til at udvide åbningstiden på BørneTelefonen yderligere, så børn allerede fra kl. 7 om morgenen kan komme igennem til en lyttende rådgiver.

- Vi glæder os meget til at kunne tilbyde vores kunder at støtte Børnetelefonen hver gang de vælger en kop BørneKaffe i vores butikker og på den måde bidrage til, at børn, der har det svært om morgenen, har et sted, hvor de kan få hjælp. Vi blev rigtig glade for at se, hvordan BørneKaffen blev taget imod af vores kunder og personale da vi lancerede kampagnen sidste år og det håber vi selvfølgelig gentager sig, siger Mette Uglebjerg, der er adm. direktør i Circle K Danmark.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.173