23948sdkhjf

Suvit: Vi vokser måske lige hurtigt nok

Med en årlig vækst på cirka 30 procent år efter år er fødevarevirksomheden Suvit i Nyborg kommet særdeles godt i gang med kødproduktionen siden etableringen i 2014. Og det er en vækstrate, som efter planen - og forventningerne - fortsætter også de kommende år.

Men så skal væksten måske heller ikke være voldsommere, lader salgsdirektør Michael Vestergaard forstå.

- Nogle gange kunne jeg godt ønske mig, at vi voksede knapt så hurtigt. Vi er en ny virksomhed, og likviditeten skal følge med. Vi har ikke Orkla i ryggen - og det vil vi heller ikke have - så det hele skal gerne foregå uden de store armbevægelser, siger han.

Store investeringer
Suvit har specialiseret sig i kødprodukter fremstillet ved lave temperaturer med sous vide-teknikken, og det har medført en omsætning, der ifølge Michael Vestergaard p.t. ligger på cirka 50 millioner kroner om året.

Indtjeningen er endnu ikke fulgt med op: Den var i regnskabsåret 2017/18 på godt 330.000 kroner.

Læs også: Fynboer laver enorme mængder andelår, hakkebøffer og kamsteg

- Men det er, fordi vi investerer så kraftigt. Ikke bare i vores helt nye linje, der skal producere kyllinge-løsninger, men også på udvikling. Vi bruger enorme ressourcer på udvikling i samarbejde med vores kunder, siger salgsdirektøren.

Han nævner, at det blandt andet handler om at være knivskarpe med hensyn til, hvad der er brug for ude på eksempelvis tankstationerne: Hvordan pakker man på den nemmeste måde, hvilket tilbehør skal med en bøf, præcis hvor lang tid skal hvert enkelt produkt have i ovnen.

- Jeg har selv spist den samme bøf morgen, middag og aften i lang tid for at være med til at finde ud af, hvor mange minutter den skal have ved hvor mange grader. Vi er meget passionerede, og vi lancerer gerne et produkt, der er godt og spændende, selv om der måske ikke er udsigt til den store fortjeneste på det her og nu. Vi vil være first movers, og jeg er sikker på, at det lønner sig på den lange bane, konstaterer Michael Vestergaard.

Typisk lancerer Suvit 10-15 nye produkter om året, og der bliver også jævnligt taget nogle ud af sortimentet, som p.t. indeholder cirka 60 varenumre. De er fordelt på hakkebøffer, frikadeller, flæskestegsburgere, vegetarburgere, andelår, kyllingeprodukter og relish. Kunderne er ikke mindst store tankstatationskæder, men også restauranter og madleverandører som Kokken & Jomfruen.
Mere om: Suvit
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Supermarkedskæde standser salg af turbokyllinger

Initiativet kan sætte gang i en udvikling af den slags, som på få år betød et farvel til buræg.

Milliontyveri: Michelin-restaurant lænset for dyre vine

7-eleven ændrede strategi og fik succes

Januar-salget overgår sidste år

Aldi skifter placering i Bjerringbro

Velling får den fjerde købmand på ét år

Nyhedsbrev

Byens oplevelser skal skabe salg i forretningerne, fortæller direktør

Erfaren herre har overtaget Spar i Nr. Bjert

Thises nye plantedrik går snart i handlen

Konkurrent overtager slagterbutik i Esbjerg

Andre forbrugsvarer løfter detailsalget

Børnene overtager vinhandel i Støvring

Købmand blev udsat for væbnet røveri

Ny rekord: Dansk e-handel stiger til 146 milliarder

Vallø Slot skal sælge millioner af æg i Rema 1000

Netto åbner ny butik i Ølgod

Supermarkeder kæmper om at være mest grøn

Royal Unibrew vil sælge te med alkohol

Stort butikscenter kommer snart til Faaborg

Efter fejl i kontrolrapport: Dan Ducks andesalg er gået helt i stå

Klimavenlig køletransport: Lidl satser på biogas

Container gemte på 1,5 millioner ulovlige cigaretter

Styrelse advarer mod jægers ulovlige vildsvinepølser

Jysk kæde åbner første butik på Sjælland

Arla sælger mere: Brandede produkter trækker væksten

Juicefirma-stifter blev bortvist efter »fundamentale fejl«

Restaurant i København mister sin michelinstjerne efter 23 år

Dansker vil sætte sig på det globale marked for plantebaseret "kød"

Hanegal forventer voldsom kødfri fremgang

Coop-ordre har sat fut under fiskefabrik

Randers Street Food åbner med kæmpeshow

Bryggeri klar med en anti-voldtægts-øl

DSB-passagerer kan igen købe kaffe og rundstykker i togene

Lokal slagter lander aftale med Coop

Skyhøj kakaoskat: Producenter ånder lettet op

Bryggeriet Åben spinder guld på øl-kåring

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Dansk Energirådgivning justerer ejerskabskredsen

Fremtidens brugere skal kende GS1

Bæredygtighed – Trussel eller mulighed for online handel?

Genbrug og den digitale forbruger

Bog & idé flytter ind i centralt lejemål i Vejle

Fint messekit, til en god pris :)

4 facts om digitaliseringen i detail og produktionsbranchen!

US Energy Export 2020 i USA

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Send til en kollega

0.171