23948sdkhjf

Coop lægger sine to største tilbudsaviser sammen til én

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Mængden af trykte tilbudsaviser skal ned. Derfor lægger Coop nu sine to største tilbudsaviser sammen til én

Fra denne uge er Kvickly og SuperBrugsens tilbudsaviser lagt sammen i én fælles avis.

Læs også: Danskerne dropper kassekøen

Tilbuddene i avisen vil således gælde i både SuperBrugsen og Kvickly, fortæller Coop i en pressemeddelelse. 

I de områder af landet, hvor der ligger en Kvickly, vil avisen desuden have tilføjet et antal ekstra sider med tilbud, der kun gælder i Kvickly - f.eks. nonfood.

Dermed fortsætter Coop sin reduktion af trykte tilbudsaviser. Fra 2017-2019 blev mængden reduceret med 40 procent. 1. januar stoppede Dagli'Brugsen helt distributionen af sin trykte tilbudsavis.

- Med de klima-udfordringer verden står med, giver det ingen mening, at der hvert år bliver trykt og husstandsomdelt tilbudsaviser i Danmark, som kræver, at der fældes flere end 300.000 træer årligt, svarende til 336.000 tons CO2. Derfor undrer det mig meget, at vores politikere fortsat ser passivt på dette åbenlyse frådseri, siger adm. direktør for Coop, Peter Høgsted.

Læs også: Undersøgelse: Flertal vil forbyde tilbudsaviser

Kvickly og SuperBrugsen er Coops to største kæder. Og her har man hidtil været meget afhængig af tilbudsaviserne i kampen om kunderne.

- Vi synes, det er lykkes at skabe en avis, der tilsammen er stærkere end de to har været hver for sig. Her er alt det bedste fra begge kæder samlet. Men det afgørende er selvfølgelig, hvordan kunderne reagerer, siger salgsdirektør for Kvickly, Thomas Nielsen.

I SuperBrugsen har man som i øvrige Coop-kæder oprustet på de mere klimavenlige, digitale kanaler: Coop Appen, netavis, mails, Facebook mv.

- Vi er kommet langt, og har fået nogle nye digitale kanaler, som stadig flere kunder bruger - og som hverken kræver trykning eller distribution. Men den trykte avis har stadig så stor betydning for salget, at vi ikke kan stoppe distributionen alene. Der skal fælles regler til i branchen, siger kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen.

Den nye fælles tilbudsavis, hvor den første gælder fra 24. januar, er foreløbig en test, der kører de kommende måneder.

Coops tilbudsaviser er miljømærket med EU-Blomsten og er FSC-certificeret.

Mere om: Coop | tilbudsaviser
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Juicefirma-stifter blev bortvist efter »fundamentale fejl«

Award-klar: Her er årets innovative ildsjæle i fødevarebranchen

Stadeholdere kritiserer ledelsen i Boltens Food Court: "Amatøragtige, inkompetente og manipulerende"

1

Fiskehandlere må trods bøder og krav selv løse bøvlede EU-regler

Ny indkøbsdirektør til Lidl Danmark

Irma begynder at dyrke krydderurter i 35 butikker

Københavnerne vilde med krydderurter dyrket i butikken.

Nyhedsbrev

Alchemist brager ind med to Michelinstjerner

Restaurant i København mister sin michelinstjerne efter 23 år

Musik er en pengemaskine for supermarkeder

Netto satser på musik i alle renoverede butikker.

Valentinsblomsterne fik selskab af chokolade i år

Interflora melder om mersalg i forbindelse med salget af årets valentinsblomster.

Dansker vil sætte sig på det globale marked for plantebaseret "kød"

Michelin-restauranters bundlinjer på markant optur

Danske madoplevelser skal tiltrække flere tyske turister

En stigende andel af turisterne kommer til Danmark for madoplevelsernes skyld.

Sukkerfri sodavand er på hastig fremmarch

To Løver sætter tænderne i succesrig online-slagter

Danskerne dropper kassekøen

I løbet af de seneste to måneder er antallet af danskere, der selv scanner deres varer i supermarkedet steget med 35 procent

Mattels overskud overrasker trods juleproblemer for Barbie

Hanegal forventer voldsom kødfri fremgang

Mad til hunde og katte sender Nestlés salg op på 650 milliarder

Den schweiziske fødevarekoncern Nestlé har nået en omsætning på 650 milliarder kroner i 2019.

Kornforhandler præsenterer ”utilfredsstillende” regnskab

Coop-ordre har sat fut under fiskefabrik

Østjysk posthus omdannes til street food

Butik vil kontakte kunder, der "glemmer" flasker uden pant

Rester i pålægsmaskiner: Sur smiley til familieejet slagter

Randers Street Food åbner med kæmpeshow

Bryggeri klar med en anti-voldtægts-øl

DSB-passagerer kan igen købe kaffe og rundstykker i togene

Lokal slagter lander aftale med Coop

Skyhøj kakaoskat: Producenter ånder lettet op

Bryggeriet Åben spinder guld på øl-kåring

Nu sælger kød-kæde overskuddet fra alle restauranterne

Randers Street Food forsinket igen

Asiatiske markeder løfter Carlsbergs ølsalg

Alle Legos klodser skal være grønne inden for ti år

Tusinder ville have billige Kims-produkter på åbningsdag

Millioner: Kærestepar har succes med vingummier mod hårtab

Se alle Medlemmernes egne nyheder

US Energy Export 2020 i USA

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Økologi på fremmarch hos Kryta

Vind i den fysiske butik!

Produktnyhed fra PALOMAT®

Kræver dine kunder, at du kan understøtte Cross Docking?

Mangler din sliddele-forretning produktion?

Skal du på messe?

Hvordan skabes international vækst igennem franchising?

Send til en kollega

0.171