23948sdkhjf

Musik er en pengemaskine for supermarkeder

Netto satser på musik i alle renoverede butikker.

I forbindelse med opgraderingen af de danske Netto-butikker er musik blevet sat på programmet. 

Det er stor investering for butikkerne, der skal betale Koda-afgift til kunstnerne, men det er også en investering, der i høj grad kan betale sig, fortæller BT. 

Avisen går så vidt som til at kalde musik for Nettos nye "pengemaskine", og hvis man lytter til forskningen, så kan der være noget om det. 

Flere firmaer lever i dag af at sammensætte playlister til butikker, og det er mange gange blevet påvist, at hurtig musik får folk til at gå hurtigere igennem butikken, mens langsom musik har den modsatte virkning. 

Og når musikken bliver langsommere, og tempoet sættes ned, betyder det ekstra salg, viser forskningen. 

- Det, Netto får ud af det her, er, at kunderne bliver i butikken lidt længere. Og det øger sandsynligheden for impulskøb. Musikken går ind og arbejder på en måde, så du ubevidst træffer valg om at købe varer, forklarer Simon Kirk Nissen, der er stifter af Mind Moving Music.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094