23948sdkhjf

7-eleven ændrede strategi og fik succes

Det danske marked for kiosker har været under hårdt pres. Det var det især, da den danske lukkelov i 2012 blev liberaliseret, så dagligvarebutikker kunne holde åbent om aftenen.

Det har fået 7-eleven til at ændre strategi, fortæller adm. Direktør Jesper Østergaard til Finans.

Kæden ændrede sig fra at være en traditionel kiosk med aviser, blade og cigaretter til at have fokus på den mad og drikke, som folk spiser på farten.

- Forbrugerne har travlt og vil de lette løsninger. Her har vi ramt rigtigt, så vores salg stiger, og vi vinder markedsandele. Det skal vi udnytte ved at vokse med endnu flere butikker. Vi har nogle år været fuldt fokuseret på konsolidering og øget lønsomhed, som er blevet klart bedre. Derfor er tiden inde til at ekspandere, siger Jesper Østergaard.

Reitan Convenience Denmark A/S står bag den danske 7-eleven kæde. Selskabet havde i 2018 en omsætning på 2,1 mia. kr. Det danske dagligvaremarked har været under pres, fordi danskerne spiser mere ude eller køber take-away. Udviklingen kan 7-eleven til gengæld nyde godt af, fortæller Jesper Østergaard.

Kæden vil dog gerne være bedre til at tilbyde aftensmadsmåltider, men direktøren fortæller til Finans, at det er et svært marked med mange aktører.  

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08