23948sdkhjf

På mandag åbner Rikke klokken 7 for et helt nyt segment

Landet over er HTH i gang med at give butikkerne en overhaling. Der skal skabes et sammenhængende udtryk, lyder ambitionen, og tidligere på måneden kunne HTH Aalborg så slå dørene op efter en omfattende renovering.

Der er kælet for både detaljer og de store linjer i den 1.150 kvm. store forretning i det sydvestlige Aalborg, og i første omgang er det noget, privatkunderne har taget rigtig godt imod, fortæller Rikke Korstgård, erhvervschef for HTH Region Nord.  

Fra på mandag er hun imidlertid klar til at invitere et helt nyt segment indenfor i butikken.

– Vi har etableret et håndværkercenter, hvor vi fra på mandag åbner kl. 7, for de håndværkere der møder tidligt, og som ikke har tiden til at stå i kø, fortæller hun.

Et helt nyt segment
I HTH Aalborg har man allerede godt fat i både private og erhvervskunder. For sidstnævntes vedkommende har man indtil nu haft fokus på de store projektkunder som ejendomsudviklere og boligforeninger, og man har også fået god fod på typehusmarkedet, hvor HTH ligeledes har en betragtelig markedsandel.

– Det er selvfølgelig på volumensalget, omsætningen er størst, men privatkunderne er en forudsætning for, at vi kan eksistere, for projektsalg kræver, at vi er et eftertragtet navn hos slutkunderne, fortæller erhvervschefen.

En fuld integration 

Det nye håndværkercenter er indrettet i forbindelse med den store køkkenforretning i det, der før husede køkkenproducentens saml-selv-linje HTH Go. Med det nye koncept, HTH One, som man begyndte udrulningen af sidste sommer, har køkkenkæmpen valgt at integrere saml-selv-linjen Go i det almindelige sortiment.

– I stedet for at markedsføre Go som et billigere alternativ med gule farver og egne butikker, vil vi gerne i højere grad signalere, at HTH-kvaliteten er den samme, uanset om man samler selv eller vælger at få leveret en fuld løsning, fortæller Rune Stephansen, adm. direktør i Nobia Danmark der desuden står bag Invita og Uno Form, om HTH-kædens nye koncept.

For kunderne betyder det, at de nu kan opleve et bredt, samlet sortiment i forretningens køkkenudstilling, hvor differentierede priser viser, hvad der kan spares ved at vælge en saml-selv-løsning.

Med det nye øgede fokus på de mindre håndværkermestre føjer man nu endnu et ben til erhvervsforretningen.

– Det er et segment, vi ikke har haft fokus på før, men vi tror på, at der er enormt meget synergi at hente på både privat- og erhvervskunder, for de små håndværkere har mange snitflader med begge, forklarer Rikke Korstgård.

Udover udvidet åbningstid skal det nye segment trækkes til ved hjælp af et stærkt fokus på service og et fyldt varelager, der sikrer, at håndværkerkunderne kan få, det de skal bruge, når de skal bruge det. Og Rikke Korstgård er ikke i tvivl om, at det er noget, der falder i god jord hos de nordjyske svende og mestrer.

– Vi har fået rigtig mange positive tilbagemeldinger allerede inden åbningen, så jeg glæder mig enormt meget til at tage hul på det for alvor, lyder det

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172