23948sdkhjf

Bedre kundeoplevelser er nøglen til større salg i udlandet

De amerikanske forbrugere stiller andre krav end de danske.

Medicin, maskiner og tøj. Amerikanerne er vilde med danske varer, og derfor indtog USA for nylig førstepladsen som Danmarks største eksportmarked.

Men selv om salget går strygende, er der plads til forbedring, og nøglen til at optimere det internationale salg er først og fremmest markeds-forståelse.

Det viser en ny rapport fra betalingsudbyderen Adyen, fortæller firmaet i en pressemeddelelse. 

- Alle forbrugere er forskellige, og det er en vigtig pointe at have for øje, når man beskæftiger sig med internationalt salg. Amerikanerne er generelt mere digitale, end vi er. De bruger for eksempel smarthøjtalere til at assistere dem med indkøbene og betaler stort set udelukkende med kort, siger Tobias Lindh, som er landechef for Norden hos den internationale betalingsudbyder Adyen.

Betalingsudbyderen Adyen udgav for nylig sin årlige Retail Report, hvor fokus i år er mulighed for optimering af digital handel.

Turen gennem kassen er altafgørende
Rapporten viser, at halvdelen af forbrugerne globalt forlader deres indkøbskurv, hvis deres foretrukne betalingsmetode ikke er tilgængelig. I USA er det dog ikke betalingsudvalget, som er i fokus, men derimod antallet af transaktioner, som fejlagtigt bliver afvist.

- I USA er der utrolig høje forventninger til turen gennem kassen. Den skal være så nem som muligt, og derfor lægger amerikanerne stor vægt på at minimere falske afslag på betalinger. Her er der altså et potentiale i at være proaktiv, siger Tobias Lindh.

Det fremgår af rapporten, at hele 61 procent af de amerikanske virksomheder går meget højt op i at håndtere og begrænse antallet af falske afslag på betalinger.

Stort potentiale i fysisk udvidelse
Optimering af salg handler ikke kun om digital tilstedeværelse, men derimod også om at gribe muligheden for fysisk udvidelse, når den er der.

Ifølge Ganni-direktør Nicolaj Reffstrup er det nemlig en rigtig god måde at styrke forretningen på så længe, at oplevelsen er den samme på tværs af fysiske og digitale kanaler.

- Hos Ganni går vi utrolig meget op i den gode kundeoplevelse. Her er det nødvendigt med en skalerbar struktur, som sikrer den gode oplevelse på tværs af alle vores kanaler, møder kun-dernes lokale behov og opretholder vækst på én og samme tid, fortæller Nicolaj Reffstrup, som er direktør for Ganni.

Ganni har netop åbnet to nye butikker i henholdsvis Los Angeles og New York

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.12