23948sdkhjf

Coronakrisen gav medvind: Nu rammer Power snart tre milliarder i omsætning

Der er sket meget på den danske marked for salg af elektronik, siden den norske kæde Power holdt sit indtog i 2015. 

De to store konkurrenter Fona og Computercity er for eksempel gået konkurs, og Power selv er siden vokset til 17 varehuse fordelt over hele landet og har fordoblet sin indtjening.

Og nu er planen at åbne mellem to og fire nye varehuse om året, fortæller direktør Jesper Boysen i et stort interview til Berlingske

I 2018 blev Power ellers nødt til at træde på bremsen i forhold til etableringen af nye varehuse, for det var simpelthen begyndt at gå for hurtigt, og den indre logistik kunne ikke følge med. 

I dag styrer kæden med hastige skridt mod en omsætning på tre milliarder kroner, fortæller direktøren, og det på trods af den coronakrise, der er gået hårdt ud over detailbranchen generelt. 

Men ikke hos Power, hvor salget steg med 40 procent under krisen - først og fremmest online. 

- I starten var det tydeligt at mærke, at folk skulle have ting til deres hjemmearbejdspladser, så blev det særligt TV og spilkonsoller, og nu kan vi mærke, at den står på ombygninger og et større salg af hårde hvidevarer, forklarer Jesper Boysen til Berlingske. 

Men selv om det går godt for Power i Danmark, så har indtoget i Danmark stadig været dyr for de norske ejere, der blandt andet måtte skyde 600 millioner kroner i Power Danmark. 

Jesper Boysen forventer dog, at Power begynder at give overskud inden for fem år, og at det overskud på sigt skal ende på et trecifret millionbeløb, fortæller han til avisen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093