23948sdkhjf

Coop hjalp små 120 små fødevarevirksomheder med ny salgskanal under corona

Nu vil Coop gøre muligheden for direkte salg permanent.

Da coronakrisen for alvor ramte Danmark i marts i år, besluttede Coop sig for at hjælpe en række mindre fødevareproducenter ved at tilbyde dem at bruge tjenesten Coop Crowdfunding som direkte salgskanal til forbrugerne. 

Og det har vist sig at være en succes for de 180 projekter fordelt på 120 virksomheder, som har solgt via Coop Crowdfunding, skriver sn.dk

For da landet lukkede ned, betød det, at mange små fødevareproducenter måtte vinke farvel til en meget stor del af deres omsætning - blandt andet virksomheder, der leverer produkter til restaurationsbranchen, som pludselig ikke holdt åben mere. 

Og for dem har Coops hjælp været en livline.

- Det har været fantastisk. Vi små producenter har jo ikke musklerne til at nå forbrugerne, men det har Coop. Så for os betød håndsrækningen fra Coop overlevelse, fortæller Maria Bojsen, der sammen med sin mand ejer gården Birthesminde ved Vipperød

De mistede 90 procent af deres omsætning fra den ene dag til den anden, fordi de normalt lever af at levere grise til restauranter i København. 

I dag har de søsat et nyt crowdfunding-projekt, hvor de vil sælge kødet fra de 20 grise, som ellers skulle have været afsat på årets Roskilde-festival. 

Coop arbejder på at gøre muligheden for fødevarevirksomhedernes direkte salg til forbrugerne permanent. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.25