23948sdkhjf

Coronakrisen har gjort danske butikker stærkere i kampen mod Amazon

I begyndelsen af august bekræftede Amazon, at selskabet er på vej til at etablere sig i Sverige, og i et efterfølgende jobopslag kunne man se, at Amazon også arbejder på at udvide til Danmark

Men flere aktører vurderer nu over for Finans, at coronakrisen har rustet den danske online- og detailhandel godt i den konkurrence med techgiganten, som butikkerne står overfor. 

Professor i digitalisering Jan Damsgaard fortæller, at e-handlen i Danmark har fået et kraftigt boost i forbindelse med den nedlukning, der blev indledt i marts, og flere andre aktører vurderer, at Amazon i Danmark vil møde et mere modent marked end tidligere. 

- Da Amazon rullede ud i USA, Tyskland og England, blev markedet lidt taget på sengen, da aktørerne ikke var forberedt på en gigant af den størrelse, som rullede sig ud. Vi har haft tid til at forberede os her, siger Niels Ralund, direktør for brancheorganisationen FDIH, som organiserer de danske netbutikker.

Men man skal nu alligevel tage truslen fra Amazon meget alvorligt, råder Toke Lund, der er international w-commerce direktør i konsulenthuset Novicell, for "de kommer med en styrke af den vilde slags." 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125