23948sdkhjf

Ejerne er klar til at holde hånden under dansk tøjmærke

Ejerne bag det danske herretøjsmærke NN07 står klar i kulissen til at holde hånden under deres ellers velindtjenende forretning. Det skriver Finans.

Læs også: Tøjkrise: Corona har taget ekstra hårdt på Bertoni 

Et nyt regnskab fra NN07 afslører, at tøjmærket i 2019 løftede overskuddet til 29,6 mio. kr. Men coronapandemien kommer i år til at ramme indtjeningen kraftigt, lyder det i regnskabet.

- Derfor har NN07 ApS indgået aftale med moderselskabet Chino BidCo ApS om, at denne stiller sikkerhed og øger den økonomiske støtte under året for den videre drift, hvis det måtte blive nødvendigt, skriver ledelsen i regnskabet.

Moderselskabet bag NN07, Chino BidCo, ejes i dag primært af de to svenske kapitalfonde Fidelio Capital og Litorina.

Det danske tøjmærke blev grundlagt i 2007 af Victor Lindh og Ulrik Pedersen. Sidstnævnte er ikke længere en del af ejerkredsen, mens Tommy Holte i 2008 kom ind som medejer og direktør.

De to ejere solgte for få år siden aktiemajoriteten i NN07 til de to svenske kapitalfonde.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.109