23948sdkhjf

Direktøren er forsvundet: Kunder i konkursramt netbutik skal handle nu

Joey Mike Nielsen har tjent millioner på sin fordelsklub Bilablau, alt imens det er væltet ind med sure anmeldelser, vrede kunder – og en politianmeldelse.

Tirsdag kunne RetailNews så fortælle, at Bilablau er taget under konkursbehandling. Nu kommer Forbrugerombudsmanden med en klar opfordring til netbutikkens kunder.

- Har du handlet på Bilablau, så tjek, om der er trukket penge på dit kort for et abonnement. Hvis det er tilfældet, skal du kontakte din bank hurtigst muligt og bede om at få betalingerne for abonnementet tilbageført. Hvis banken afviser eller tidligere har afvist at tilbagebetale pengene, kan du anmelde dit krav i konkursboet, skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

Læs også: Stor dansk netbutik konkurs - ejeren mødte ikke op i retten

Bilablau blev stiftet i 2016 og er en såkaldt medlemsklub, hvor man for et månedligt abonnement får mulighed for at købe produkter til en pris, der er lavere end markedsprisen.

Det har været en fed forretning for ejer og direktør Joey Mike Nielsen – men knap så fedt for en lang række af hans kunder.

Mødte ikke op i Skifteretten

Forbrugerombudsmanden har modtaget knap 300 klager fra forbrugere over Bilablau, fordi Bilablau automatisk har oprettet et abonnement, når forbrugerne købte varer på hjemmesiden – uden at gøre tilstrækkeligt opmærksom på det.

Nogle kunder er blevet trukket 2.697 kr. på en måned.

Kurator Kristian Hagen Larsen oplyste tirsdag til RetailNews, at han ikke kan få fat i direktør og ejer Joey Mike Nielsen.

- Han mødte ikke op til mødet i Skifteretten. Det er ret usædvanligt, sagde kurator.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125