23948sdkhjf

Supermarkedskæde satser stort på kødfri produkter

Dagligvarekæden Irma præsenterer nu en helt ny strategi, der skal øge det plantebaserede sortiment markant og gøre kæden førende på området.

Det skriver Berlingske.

Irma vil i 2022 sælge tre gange så mange plantebaserede produkter som konkurrenterne og samtidig skære ned på mængden af kød i køledisken.

- Det kræver noget mod at gøre det her, men nogle skal jo starte. Vi vil gerne være innovative, og så kan det godt være, at det på den korte og mellemlange bane vil få nogle omkostninger. Over tid tror vi dog på, at kunderne vil synes, det er den rigtige beslutning, siger Irma-direktør Søren Steffensen til Berlingske.

Udover at satse på plantebaserede produkter vil Irma fjerne de billigere kødprodukter fra køledisken. Udvalget af oksekød begrænses. Til gengæld skrues der op for kylling og fisk.

Irma, der er ejet af Coop, har 83 supermarkeder på Sjælland.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.142