23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Supermarkeder kaprer børnetøjssalg

Lavkonjunkturerne har fået forældre til at skippe dyrt mærkevaretøj til børnene. Tøjet bliver i stedet købt i H&M eller i supermarkedet

Mens der for nogle år siden skulle stå navne som Dior, Oilily eller Diesel på børnetøjet, vælger mange forældre i dag at købe tøj til familiens yngste i supermarkedet eller H&M, og mange af de børnetøjsbutikker, der dukkede op under høj-konjunkturen, er nu lukket igen.

Et specialudtræk fra Danmarks Statistik viser, at der er sket et fald i omsætningen i babyudstyrs- og børnetøjsbutikker på knap syv procent fra 2010 til 2011, og Coop har trods krisen oplevet en vækst på seks procent.

- Vi havde en flot omsætning på børnetøj i 2011, og væksten fortsætter, selv om den nok ikke bliver så stor i år som i 2011, siger kategorichef for børnetøj i Coop, Dorte Olsen.

Direktør i brancheforeningen Dansk Detail, Jens Birkeholm, siger, at forbrugerne oplever det convenient at købe børnetøj, når man alligevel er i supermarkedet for at købe dåsetomater og bøffer.

- Forsøger man som børnetøjsbutik i dag at konkurrere på pris, er man truet af både dagligvarekæder og H&M. De har dækket markedet for prisbilligt tøj af, og forbrugerne er i dag meget mere prisbevidste, end de var for nogle år siden, siger Jens Birkeholm.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172