Reitan Distribution er lykkedes med en turn around
Hårdere konkurrence
Rema 1000 havde i 2011 en vækst på 13,8 procent, og det øgede salg havde en positiv effekt på selskabets bundlinje. I alt realiserede Rema 1000 inklusive datterselskabet Reitan Distribution et resultat før skat på 126,5 millioner kroner. Datterselskabet Reitan Distribution realiserer for første gang en positiv bundlinje og bidrager efter en større turn-around med 16,4 millioner kroner før skat. Læs: - Konkurrencen i dagligvaremarkedet er hård, så der er ikke plads til de store marginer, men vi er glade for at kunne realisere et bedre resultat end sidste år, siger Henrik Burkal adm. dir. i REMA 1000. - Konkurrencen bliver i fremtiden kun endnu hårdere, så det kræver fortsat fuldt fokus for at sikre både gode varer og lave omkostninger, så vi kan sælge varerne til discountpris. Vi er glade for og ydmyge over, at kunderne tager så godt imod vores koncept under overskriften ”Discount med holdning” – bl.a. har vi øget vores salg af økologiske produkter med 22% i 2011. For en god ordens skyld bør det nævnes, at regnskaberne endnu ikke er endelig godkendt af revisionen, men der forventes ingen talmæssige ændringer.