Coronasucces brager videre: Dansk liveshopping-koncept rykker til udlandet

Det startede som en håndsrækning i forbindelse med coronakrisen; men Easy Live Sales er allerede blevet så stor en succes, at investorer nu hjælper virksomheden til at indfri sin internationale ambition.
- I sidste måned havde vi vores første live-sessioner i Sverige og Norge med hjælp fra danske virksomheder. Ambitionen er at tilbyde vores services til en masse andre lande, og det skal gå stærkt. Det er ikke noget, man bygger op over fem år, siger Christian Vester, medstifter af Easy Live Sales.
Det er business angel-konsortiet Nordic Makers, der har skudt et ukendt beløb i Easy Live Sales. Typisk investerer de mellem 3 og 12 mio. kr. i tech-startups. Nordic Makers-medlemmerne har en baggrund som stiftere af store it-succeser som Sitecore og har dermed også den tekniske knowhow til at hjælpe Easy Live Sales videre.
- Investeringen fra nogen, der har opbygget onlineforretninger før, har været med til at give flere muskler. Det er med til at gøre, at vores ambitionsniveau kommer højt op, siger Christian Vester.
Starter med Europa
Den klare konkurrencefordel for Easy Live Sales og robotten Elisa, som er virksomhedens produkt, er, at systemet let kan tilpasses virksomheder af forskellige størrelser.
Blandt andre har Powers e-handelsdirektør kun ros tilovers for Easy Live Sales, som formåede at løfte en opgave, som større chatbots ikke magtede, da der kom pres på systemet fra tusindvis af kunder, som deltog i Powers liveshopping-tv på Facebook.
- Det er fantastisk, at både de helt store forretninger og de helt små har værdi af os. Det vil vi også gerne skabe i resten af Europa. En vigtig del af vores succes har været at være tæt på brugerne. Det er også det, de virkelig krediterer for – at vi er tilgængelige. Det skal vi kunne beholde, når vi går ind i andre lande, siger Christian Vester og løfter sløret for, at næste erobring forhåbentlig bliver det tyske marked.