23948sdkhjf

Salling Groups butikker får nyt IT-udstyr

Salling Group har udskiftet de gamle IP-telefoner i alle BR-, Bilka- og Føtex-butikker med en ny mobilløsning, der består af smartphones og en række forskellige nye apps.

Det skal gøre hverdagen lettere for de ansatte i 155 butikker, da det kan skal optimere kommunikationen mellem kasselinjen og medarbejderne på gulvet.

Med projektet har Salling Group givet 12.000 medarbejdere ude i butikkerne et nyt værktøj i hånden, hvor medarbejderne direkte fra deres smartphone kan slå deres lagerbeholdning op, akkurat hvor de står. De kan også bestille varer dér, hvor de står.

Den nye løsning kan spare Salling Group for ca. 1 mio. skridt om måneden, skriver SCM Logistik.

Nu kan kasseassistenten arbejde mere effektivt med de nye telefoner med walkie-talkie- funktion, hvor det er muligt at tage fat i en hel afdeling eller en enkeltperson. Samtidig med at de også har mulighed for at sende billeder, så man hver eneste gang man skal finde en vare nede i afdelingen, har mulighed for at se visuelt hvad det er, man leder efter.

- I gamle dage var det jo sådan, at man står ved kasselinjen, der mangler en stregkode på et stykke tekstil, man kalder over højtaleren, en fra tekstil til kassen, man venter, man giver beklædningsdelen med, der kommer en ny med stregkoden og man kommer videre, fortæller Steen Isdahl til mediet.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109