23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Reduktion på 32 procent: Coops klimasatsning betaler sig

I lyset af det store fokus på klimaforandringer i hele verden og her til lands satte Coop sig et mål om at nedbringe sin CO2-udledning med 75 procent frem mod 2025.

Den udledning er de kommet tættere på, idet de siden 2018 har formået at nedbringe CO2-udledningen med 32 procent. 

Et led i den store plan for at gøre op med drivhusgasaudledningen har været at ansætte Jonas Engberg i rollen som klimachef, men allerede inden han trådte til, har der været sat en række initiativer i gang.

Blandt andet er der blevet investeret i solpaneler, varmepumper og LED-lys i butikkerne, man har flyttet transport af gods fra lastbiler til tog, taget flere eldrevne lastbiler i brug og påbegyndt plantningen af ti folkeskove landet over.

Senest har Coop sammen med OK begyndt at opsætte 500 elbil-ladestandere landet over, der blandt andet skal være med til at få den almindelige forbruger til at vælge el frem for benzin eller diesel.

Planen er som sagt, at der i 2025 skal være en 75 procent reduktion af CO2 i forhold til 2018, mens man i 2030 vil være klimapositiv.

Derfor er de foreløbige tal positive, hvis man spørger topchef Kræn Østergaard Nielsen.

- Det er et systematisk og vedholdende arbejde på rigtig mange forskellige områder, der har ført os frem til resultatet. Og det kræver fortsat opmærksomhed på alle niveauer i organisationen, hvis det skal lykkes, siger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.203