Irma scorer højest på service - Netto helt i bund
I en ny undersøgelse fra avisen BT og YouGov kortlægges den danske dagligvarehandel på en række parametre.
Blandt andet på service, og her er det den sjællandske kæde Irma, der topper.
Faktisk er de et stykke foran andenpladsen. 70 procent af kunderne svarede, at de syntes der var god service i Irma, mens andelen var 61 procent for Dagli' Brugsen på andenpladsen.
Kæder som Meny og Super Brugsen ligger også højt på listen, og ifølge lektor på CBS Mogens Bjerre er det også der, de hører til.
- Det er lige præcist den oplevelse, de går efter at give deres kunder. Deres medarbejdere skal gøre en forskel, så det er et rigtig godt resultat for dem, siger han til avisen.
I den anden ende er der grund til panderynker hos Salling Group-kæden Netto, hvor kun 35 procent af kunderne mente, at der var god service.
Supermarked | Procentandel som svarer, at der er god service |
Irma | 70 |
Dagli' Brugsen | 61 |
Meny | 59 |
Suer Brugsen | 59 |
Rema 1000 | 59 |
Løvbjerg | 58 |
Spar | 57 |
Kvickly | 54 |
Føtex | 54 |
Coop 365 | 44 |
Fakta | 40 |
Bilka | 39 |
Lidl | 39 |
Aldi | 37 |
Netto | 35 |
Kilde: BT og YouGov