23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sportskædes vækstrejse skal sparkes i gang af erfarne retailkræfter

Hos de fleste større kæder er det efterhånden blevet en nødvendighed, at man bliver nødt til at have en stærk omnichannel-strategi, og at få den fysiske handel til at spille sammen med online-platformene er kun yderligere blevet understreget efter coronapandemien.

Det er også noget, som Sportmaster har været i gang med.

De fem nye i ledelsen

- Sarah Chu Twisselmann

Head of digital and marketing

Erfaring fra bl.a Ecco

- Mikael Sloth

Head of retail and team sport

Tidligere salgsdirektør hos Nike DK

- Louise Vedel

Head of finance

Tidligere finansdirektør hos Hugo Boss

- Stephan Schöning

Head of IT

Erfaring fra bl.a. H&M og Illum

- Dorthe Bloch

Head of purchase and category management

Erfaring fra Silvan og Stadium

Til det formål har de hentet en helt ny ledelsesgruppe ind i løbet af 2021, hvor fem nye chefer er tiltrådt.

De kommer alle fem med stor erfaring fra andre retailere og store brands som Ecco, Nike, Georg Jensen, H&M, og Hugo Boss, og det har været en vigtig faktor for adm. direktør Andreas Holm, der "vil have specialister og ikke generalister".

- Jeg har valgt en række profiler, der er markant stærkere på hver deres område, end jeg er. De kan og skal udfordre mig og Sportmaster i målet om en langsigtet kontinuerlig forbedring af vores performance. Deres grundopgave er, at de skal bære deres eget forretningsområde frem. Alle i ledelsesteamet skal udfordre hinanden og sikre, at det, vi gør og sætter i værk, er sund forretning. Med den her type ledelsesgruppe bliver vi hurtige og mere agile i vores beslutningsform.

De fem er blevet en del af en ledelsesgruppe på samlet 12 personer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.212