23948sdkhjf

Dansk modeportal vil indtage Kina

Den danske modeportal Miinto, der er en platform for salg af primært tøj, har de seneste år oplevet stor succes.

Først i Danmark og senere i resten af Europa. Men nu er turen kommet til mere afsidesliggende markeder.

De har nemlig planer om at oprette en onlinebutik i Kina.

Det skriver Finans.

På fredag går butikken i luften, og ifølge marketingsdirektør Malthe Cederborg er det en del af en større plan om at blive ved med at udvide til nye markeder.

Selvom det er et anderledes marked med andre forbrugervaner, end de er vant til, så tror man hos Miinto på, at de kan få succes. Især grundet deres grundige forarbejde.

- Vores analyser op til har vist, at vores sortiment er meget efterspurgt i markedet, så vi forventer helt klart, at vores varer og butikspartnere bliver taget rigtig godt imod. Så er det selvfølgelig et spørgsmål om, at de lige skal have noget tillid til os, siger Malthe Cederborg til mediet.

Udvidelsen til det kinesiske marked kommer i kølvandet på den seneste kapitaltilførelse til virksomheden, hvor medejer Anders Holch Povlsen og de øvrige investorer smed 150 mio. kr. i puljen til investeringer. I den anledning slår Malthe Cederborg også fast, at det slet ikke er planen, at ekspanderingsrejsen skal slutte i Kina.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078