23948sdkhjf

Coop skyder penge i discount-kæde og online-del

Der bliver større og større efterspørgsel på online-dagligvarehandel. Wolt har lanceret Wolt Market. Gorillas er populære. Nemlig.com sætter omsætningsrekorder år efter år, og også Salling Group og Coop er med på vognen.

Men for Coop skal den del styrkes den kommende tid.

Det fortæller adm. direktør Kræn Østergård Nielsen i et interview med Børsen.

Han forklarer, at Coop med deres Coop.dk MAD-koncept har oplevet tocifrede vækstrater de seneste år.

- Der er efterspørgsel på onlinehandel fra kunderne, og den ydelse vil vi levere. Der går tid, før det for alvor bliver veletableret, men på den lange bane kan vi sandsynligvis høste frugten af online dagligvarehandel. Derfor investerer vi også store trecifrede millionbeløb i de kommende år på at øge kapaciteten. Det handler om automatisering, etablering af flere terminaler og anskaffelsen af flere biler, siger topchefen til avisen.

Væk fra Fakta

Planen om et større sats på online-dagligvarer kommer i kølvandet på Coops fulde udruldning af deres discount-kæde Coop 365discount, der indtil årsskiftet gik under navnet Coop365.

Her vil kæden i 2022 åbne 120 nye butikker i kæden, så der bliver i alt 190. Langt største delen af dem kommer til at erstatte nuværende Fakta-butikker.

- Kundernes krav til discount har ændret sig, siden vi åbnede de første for 40 år siden. De vil kunne købe alle de varer, de har brug for, de vil have mere kvalitet, de vil have mere orden og stiller langt større krav til klima, bæredygtighed, sundhed og økologi – og stadig til de laveste priser. Derfor har vi de seneste år testet mange nye elementer, og er nu klar på det, der er vores bud på Danmarks grønne discountkæde, siger Kræn Østergård Nielsen om kæden, der også kommer til at indbefatte 25 helt nye butikker.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.486