23948sdkhjf

Wolt tager ny bid af last mile-markedet

Leveringstjenesten Wolt, der både leverer take-away og dagligvarer i udvalgte byer, lancerer nu et nyt forretningsben og bliver dermed konkurrent til PostNord, GLS og øvrige udbringningsfirmaer.

- Med Wolt Drive kan slutforbrugerne vælge en  meget hurtig levering af deres indkøb - hvad enten det handler om mad, dagligvarer, kosmetik eller tøj. Og dermed løser vi en udfordring, som typisk får hver femte kunde på en webshop til at tjekke ud, før ordren er gennemført, nemlig at få varerne bragt med det samme, ikke senere, ikke i morgen, ikke i næste uge. Leveringstiden har ganske enkelt været et smertenspunkt for mange kunder og butikker, hvor en nem og tilgængelig løsning har manglet, siger Jean-Luc Frast, chef for Wolt Drive i Danmark.

Den nye service fra Wolt lover levering af varer inden for en radius af 20 km på under 60 minutter, såfremt der er tale om områder, hvor Wolt i forvejen er aktiv.

Satser på små erhvervsdrivende

Wolt Drives danske chef taler om produktet som et "kvantespring" inden for vareudbringning, og det skal især hjælpe mindre butikker med at løfte konkurrenceevnen over for de store spillere.

- Vi ser en stor værdi i at øge salget i de lokale butikker, som skaber lokalmiljøerne. Vi vil gerne hjælpe de lokale forretninger med hurtig levering, som endda giver dem en konkurrencemæssig fordel i forhold til webbutikkerne, siger Jean-Luc Frast.

Derfor er det nye produkt lavet som en 'plug and play'-løsning uden om Wolts app. Butikker kan blot tilføje Wolt Drive som mulig leveringsform, kunderne kan vælge imellem i webshoppen. På den måde sparer butikkerne ressourcer på at skulle vedligeholde det i hverdagen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172