23948sdkhjf

Århus-firma gør det lettere for fysiske butikker at få onlinesalg

Tech-virksomheden WakeupData har i årevis arbejdet med koblingen mellem fysiske butikker og e-handel - blandt andet ved hjælp af omnichannel-løsninger som Local Inventory Ads, LIA.

LIA foregår i tæt samarbejde med Google, og nu har WakeupData udvidet partnerskabet, så Århus-virksomheden også er Premium CSS Partner med Google.

Det oplyser WakeupData i en pressemeddelelse.

Som CSS-partner kan WakeupData lave salgsannoncer på Google Shopping - de små købsforslag, der kommer ovenover søgeresultatet, hvis man laver en produktsøgning på Google - til en lavere pris, end hvis virksomheder laver annoncerne direkte gennem Googles eget CSS (Comparison Shopping Services).

- For de fleste forhandlere giver det sig selv at skifte til en alternativ CSS-partner. For en fast pris på 50 euro om måneden sparer de mellem 20 og 25 pct. på deres udgifter til Google-annoncering. Det er en stor besparelse for mange, fortæller iEva Lauridsen, som er adm. direktør for WakeupData.

Baggrunden for Googles CSS-partnerskaber er, at tech-giganten i 2019 blev idømt en bøde på næsten 2,5 mia. euro af EU for at have misbrugt sin dominans på shoppingannoncer. Som konsekvens har Google siden gjort det muligt for andre udbydere at liste annoncer.

At WakeupData nu er avanceret fra almindelig partner til premium partner, betyder, at virksomheden har adgang til bedre support hos Google samt bedre analyseværktøjer. Desuden placerer den nye status WakeupData i den øverste kvartil af CSS-partnere i Europa, oplyser firmaet, der blandt andet servicerer Telia, Illums Bolighus og DK Company.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079