23948sdkhjf

Dansk modebrand gør alle jeans økologiske: Salget stiger 15 procent

Modevirksomheden Marc Lauge har gjort alle brandets jeans økologiske.

Det har vist sig som en god beslutning, da salget af jeans nu er steget med 15 procent.

- Hvis vi skal rykke noget inden for den miljøbelastning, hele tøjindustrien er ansvarlig for, nytter det ikke noget, at vi venter på forbrugernes valg, siger Thomas Lauge Christensen, der er retail manager hos Marc Lauge, i en pressemeddelelse og fortsætter:

- Det at vi har solgt 15 procent flere jeans, efter vi gjorde dem økologiske, viser, at kunderne er klar på økologien. Vi har holdt prisstigningen så lille som muligt, også fordi det er den her vej, vi vil. Vi er først og fremmest et jeans brand, og derfor er vi startet der, og selvfølgelig vil vi gerne omlægge alt til økologisk produktion. Vi er bare nødt til at tage det i det tempo, der er muligt, siger Thomas Lauge Christensen.

Marc Lauge har også de to brands MAPP Jeans og DNYcph i folden.

Marc Lauge blev stiftet for tre årtier siden af Bjarke Lauge Christensen og har hovedsæde i Esbjerg.

I 2020 begærede den 30 år gamle modevirksomhed konkurs, men efterfølgende opkøbte familien nemlig aktiverne i konkursboet, og derfor er historien ikke slut for familievirksomheden, der fortsat sælger tøj til engros og detailhandlen på fuldt blus.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.142