23948sdkhjf

Dansk virksomhed har stor medvind med at sælge Tour de France-merchandise

Den danske virksomhed Promotion & Concepts lukrerer i stor stil på den gule Tour de France-feber.

Det skriver Finans.dk.

Virksomheden har som en af de eneste danske virksomheder fået rettighederne til at sælge blandt andet gule t-shirts, kasketter og flag.

- Det, der gør, at det har været en kæmpe succes, er den folkefest, det har været. Den hype, der har været optil, havde vi slet ikke forventet, siger Jesper Poulsen, der er salgschef i Promotion & Concepts, til Finans.dk.

Virksomheden købte i 2018 licens til at producere og sælge officielt Tour de France-merchandise i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland i en aftale, der gælder frem til sommeren 2023.

Varerne er blevet solgt til den danske detailhandel i form af eksempelvis Sportsmaster, Fri Bikeshop og Intersport.

Promotion & Concepts oplyser, at det har været en god forretning med Tour de France-produkterne, men ledelsen ønsker ikke at oplyse salgets indvirkning på omsætningen.

Virksomheden er en del af Sport Direct-kæden, der ejes af Erik Thaysen, med hovedkvarter i Aabenraa/Sønderborg.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109