23948sdkhjf

Dagligvarebutik har taget kreativt værktøj i brug i jagten på ungarbejdere - og det virker

Skal man møde ungdommen i øjenhøjde, foregår det i dag på de sociale medier. 

Det har SuperBrugsen i Søndersø opdaget, og det har været en så stor succes - først og fremmest på det sociale medie TikTok - at butikken ikke længere mangler ungarbejdere.

Snarere tværtimod.

Det skriver Fyens Stiftstidende

I SuperBrugsen Søndersø er det 15-årige Marie Vaaben og 19-årige Amalie Schmidt, der står bag butikkens profil på TikTok - og det er et tiltag, som brugsuddeler Michael Bjerg er meget tilfreds med. 

For på medarbejderfronten kan han se, at det har en meget gavnlig effekt. 

- Vi har ikke længere problemer med at få ungarbejdere ansat. Vi har sådan set dem, som vi skal bruge, og det tror jeg, at det her er en medårsag til, fortæller Michael Bjerg. 

SuperBrugsen Søndersøs TikTok-profil har i skrivende stund mere end 2000 følgere og over 190.000 visninger. 

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Dagligvarekæde udvider franchisekoncept
Magasin-direktør uddyber ny investeringsstrategi
Dagligvarekæde købte butikscenter - nu er der afklaring på det videre forløb
Endnu en detailkæde dropper Skare Meat Packers
Kendt nordjysk køkkenkæde styrer mod konkurs - men ikke alle lukker
Billigblomst-stifter "mister" bestyrelsesroller - men får nyt specifikt arbejdsområde
Andre Nordiske Medier
Food Supply DK
Fremtidens Logistik
Nordiske Medier DK

Send til en kollega

0.109