23948sdkhjf

Første gang i Danmarks historie: Store virksomheder står bag kandidatuddannelse

En kommerciel kandidatuddannelse - Commercial & Retail Management - stiftet af en lang række af sværvægtere i dansk detail- og dagligvarehandel. 

Det var, hvad man på Aarhus Business School oprettede for knap tre år siden i bestræbelserne på at forsyne rekrutteringsarbejdet i netop detail- og dagligvarebranchen med nye medarbejdere år efter år. 

Og da der bliver større rift om arbejdskræfterne i de kommende år, er det vigtigt med sådan en faglig uddannelse, mener Carsten Wandorf, der er formand for Mærkevareleverandørerne og også står i spidsen for erhvervslivet i forhold til at understøtte uddannelsen. 

Det skriver Jyllands-Posten

- Vores branche - både detail og mærkevareindustrien - har et stort behov for øgede kompetencer og ressourcer inden for det kommercielle område. Derfor er jeg stolt over, at vi nu har 200 unge, der har valgt uddannelsen på Aarhus BSS, siger Carsten Wandorf og henviser til, at 100 unge allerede har gennemført uddannelsen, mens andre 100 i øjeblikket er i gang med den. 

Det er første gang i dansk historie, at man har samlet en branche omkring at oprette en kandidatuddannelse. 

Disse virksomheder står bag kandidatuddannelsen

  • Stiftere/founding partners:
  • Arla Foods
  • Bestseller
  • Dagrofa
  • Danish Crown
  • Jysk
  • Rema 1000 Danmark
  • Salling Group
  • MLDK - Mærkevareleverandørerne
  • Business partners:
  • F&H Group
  • Lantmännen
  • Orkla
  • Royal Unibrew
Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Dagrofa-direktør trods udfordrende marked: - Vi er super interesserede i at åbne flere butikker
Basalt åbner nye butikker - men om blot ni måneder venter skarp deadline
Nyt fra detailhandlen: Lidt færre virksomheder forventer nye prisstigninger
Stor skokæde præsenterede andet underskud på tre år: Sådan vil de finde tilbage til overskuddet igen
Tænketank: Supermarkeder skal skubbe mere til danskernes kostvaner
Konkursramt malerkæde genrejst med næste generation ved roret
Andre Nordiske Medier
Food Supply DK
Fremtidens Logistik
Nordiske Medier DK

Send til en kollega

0.156