23948sdkhjf

Ekspert: Med Irmas lukning, hvorfor byder denne dagligvarekæde så ikke mere ind?

Dagligvarekæder, der har et primært fokus på pris og discount, vinder større og større markedsandele i Danmark. 

Med Irmas exit forsvinder en kæde, der havde fokus på mere og andet end pris. 

Dette efterlader kun nogle få kæder tilbage, som har øje for andet end discount - heriblandt Meny. Og dem retter Henning Bahr, der er direktør i Retail Institute Scandinavia, en særlig henvendelse til og imod i en kommentar på organisationens hjemmeside. 

- Der er altså et unikt vindue af muligheder for Meny, hvor de har chancen for at sætte sig tungere på luksus-segmentet, erobre markedsandele og forbedre deres position blandt kunderne. Skal dette ikke udnyttes bedre? Skal der ikke trykkes hårdere på speederen og skubbes flere tiltag og flere lanceringer ud over rampen, for dermed at etablere sig selv endnu stærkere som det eksklusive alternativ i forbrugernes bevidsthed, spørger Henning Bahr. 

Han tilføjer, at selvom trenden i den danske dagligvarehandel i øjeblikket bevæger sig mere mod discount, viser undersøgelser, de selv har foretaget i Retail Institute, at over en tredjedel af de danske forbrugere stadig efterspørger "specialprodukter præsenteret af indsigtsfuldt og nærværende personale". 

Så ifølge Henning Bahr er interessen for andet end discountpriser stadig til stede i danske befolkning - og den kæde, der skal genetablere interessen for luksusvarer og specialprodukter, er ifølge eksperten altså Meny. 

- Bolden ligger til altså højrebenet for Meny, spørgsmålet er, hvor hårdt de tør sparke til den, afslutter Henning Bahr sin kommentar. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: dagligvarehandel
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.674