Tidligere har det været særdeles småt med samarbejdet mellem Dansk Supermarkeds tre kæder. For et år siden satte Per Bank sig imidlertid i koncernchef-sædet, og det har været en af hans opgaver at skabe mere samhørighed i detail-koncernen.
- Det giver god mening, at lade Netto, Føtex og Bilka arbejde mere sammen på de indre linjer og på nogle områder også i forhold til kunderne. Vi har eksempelvis indført meget skarpe pristilbud på tværs af alle tre kæder, og det har været en succes, siger Per Bank til Jyllands-Posten.
Det er dog ikke kun koncernens kunder der skal nyde godt af synergierne mellem de tre kæder. Også internt i Dansk Supermarked skal et øget samarbejde nemlig være med til at forbedre koncernens økonomi.
Allerede nu har det blandt andet givet sig udslag i bedre indkøbsaftaler med leverandører, og Dansk Supermarked har ligeledes indgået en aftale med et reklamebureau, der fremover skal producere tilbudsaviser til alle tre kæder.