23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nu vil B&O være kendt i Kina

Den danske elektronikproducent vil blandt andet bruge sociale medier til at udbrede kendskabet på det vigtige kinesiske marked.

I dag udgør B&O’s salg i Kina under 100 mio. kr., og det er ganske enkelt for lidt for den danske elektronikproducent. Målet er, at Kina skal nå op på en andel på 15-20 procent, og derfor er Struer-virksomheden gået i offensiven. Det skriver Jyllands-Posten.

B&O’s helt store problem er imidlertid, at kendskabet til det danske brand ikke er stort nok på det enorme kinesiske marked, og derfor tager man blandt andet internettet i brug for at gøre opmærksom på sig selv. Det sker blandt andet via de kinesiske onlinemedier Weibo og Youku, der er nationale pendanter til Facebook, Twitter og Youtube.

- Vi vil i stor stil benytte internettet til at gøre Bang & Olufsen mere kendt. De sociale medier er meget vigtige platforme i vores strategi for markedsføringen. Vi er allerede i gang og har konstateret, at der allerede bliver talt mere om os, siger direktør for B&O i Kina, Lars Galsgaard, til Jyllands-Posten.

Sideløbende opruster B&O også på den lokale tilstedeværelse. Det sker blandt andet gennem udvidelser af koncernens butiksnet. Det er planen, at man inden udgangen af 2013 skal have 40 såkaldte B1-butikker og yderligere 50 butikker, der udelukkende forhandler B&O Play-serien.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094