23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Københavnerne mest gavmilde ved pantknappen

På tre år har danskerne givet godt 22 millioner kroner til velgørenhed i Kvickly, Brugsen, Irma og Fakta.

En ny opgørelse viser, at det er forbrugerne i København der er mest gavmilde med panten. Det skriver Berlingske Nyhedsbureau.

1,9 procent af pantpengene i København går til velgørenhed, mens nordjyder, sjællændere og vestjyder donerer mindre end én procent.

- Man kunne komme med et forklaring om storby kontra landdistrikter, men det bliver hurtig meget stereotypt og karikeret. For eksempel så vi, at nordjyderne gav mest ved Danmarks Indsamlingen. Velgørenhedsknappen appellerer måske mere til nogle segmenter i befolkningen end andre, men vi oplever, at alle er interesseret i at donere, siger Brian Sønderby Sundstrup fra Coop Danmark.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|