23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Guldmærker forplumrer konkurrencen i supermarkedet

Guldmærker i supermarkederne forvrider konkurrencen mere, end den skærper den, mener adm. direktør hos Samvirkende Købmænd.

Hos Dansk Supermarked får kunderne et lille guldmærke med, når de køber for 50 kr. i Bilka, Føtex eller Salling. Det skriver Berlingske Nyhedsbureau.

Mærkerne kan byttes til gryder, pander eller knive til indkøbspris. Men kunderne skal være opmærksomme på, at det i sidste ende er kunden selv, der betaler for gryderne og panderne, siger John Wagner, adm. direktør hos Samvirkende Købmænd.

Guldmærkerne er blevet taget overraskende godt imod af kunderne, men ifølge Tina Dhanda, seniorjurist i Forbrugerrådet, gør mærkerne priserne uigennemsigtige for kunderne. Ordningen forvrider konkurrencen mere, end den skærper den, siger John Wagner.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web02