23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Krisetider har givet kassedamen et bedre image

Det er blevet langt mere populært og prestigefuldt at arbejde i supermarked, viser nye tal.

Nye tal fra Brand Index udarbejdet af analyseinstituttet YouGov viser, at det er blevet langt mere populært og prestigefuldt at arbejde i supermarked. Det skriver Ritzaus Bureau.

Ifølge arbejdsmarkedsforsker Flemming Ibsen fra Aalborg Universitet kan supermarkederne takke krisen og den høje ledighed for det forbedrede omdømme. Butikkerne ligger nu på det højeste prestigeniveau i fire år, og både i Rema 1000 og Lidl bekræftes det, at det ikke er et problem at rekruttere medarbejdere.

Trods den mere positive holdning til discountjob ligger supermarkedskæderne dog stadig langt nede i forhold til brands som Lego og Læger Uden Grænser, der ligger i toppen af prestige-indekset.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web01