23948sdkhjf

Online markedsføring er vejen til succes på Black Friday

I Danmark har vi taget flere forskellige traditioner til os fra amerikanerne: Vi fejrer både halloween og Valentines Day, men det er ikke det eneste.

Black Friday er også en tradition, vi har taget til os, og i dag er det også en stor dag herhjemme. Black Friday falder den sidste fredag i november, og her er der mange penge at spare. Alverdens butikker, både fysiske og webshops, giver dig nemlig rabatter på tonsvis af varer.

Men hvordan forbereder man sig bedst muligt til Black Friday? Det giver vi dig svaret på i denne artikel. Igen i år var Black Friday en stor succes, og det ser ud til, at det kun går én vej – nemlig opad.

Online markedsføring
Når det kommer til den bedste forberedelse op til Black Friday, er det ikke længere tilstrækkeligt at markedsføre sine tilbud og rabatter i en ugeavis eller på butiksruderne. I takt med at SEO er blevet et populært område for digital markedsføring, er det efterhånden nødvendigt at sætte sig godt ind i, hvordan man markedsfører sig selv på internettet.

I dag vælger mange virksomheder derfor at benytte sig af online markedsføring op mod en dag som Black Friday. De sørger for at lave den rette søgemaskineoptimering, som SEO er en forkortelse for. Samtidig benytter de sig af annoncer på diverse sider, ligesom du kender det fra din Facebook. På den måde bliver de synlige hos mange tusinde danskere.

Hvordan kommer man i mål med at markedsføre sig selv?
Online markedsføring er desværre ikke gratis. Det hører sjældenheder til i dag, at du kan markedsføre dig selv kvit og frit. Heldigvis er der gode muligheder for dig, så du kan slippe for det hårde arbejde og lade professionelle virksomheder med ekspertise på området stå for den online markedsføring. Du kan se mere her, hvis du vil vide mere om, hvordan en ekstern virksomhed kan hjælpe dig godt på vej.

Samtidig er det vigtigt, at du har nogle konkrete tilbud eller rabatter, der kan markedsføres. Jo mere der er at spare, desto nemmere er det at lokke kunder til. Du kan med fordel undersøge, hvad dine konkurrenter giver af tilbud og rabatter. På den måde kan du gøre dig selv mere attraktiv, hvis du kan matche disse. Du bør også sørge for at sende et nyhedsbrev ud, så dine følgere kan se, hvad du tilbyder dem.

En god investering
Selvom det måske kan virke som en mundfuld, at du er nødt til at markedsføre dig selv på nogle helt nye måder, er det efterhånden en nødvendighed. Vores brug af digitale medier og internettet er fortsat stigende, og mange vælger at købe tingene online i stedet for i butikkerne.

Med SEO kan du optimere din virksomhed og gøre dig selv langt mere synlig. Det er ikke kun en investering, der rækker på Black Friday. Det vil samtidig gøre det muligt for dig at tiltrække nye kunder, der endnu ikke kender til din virksomhed. I dag vælger mange nemlig ikke kun ud fra, hvad de kender i forvejen. Vi vælger i stedet for at handle dér, hvor vi kan få mest muligt for vores penge.

Tag en snak med professionelle på området
Det kan være en fordel for dig at tage en snak med en ekstern virksomhed, der kan hjælpe dig med online markedsføring. På den måde kan du høre mere om, hvad de helt præcist kan tilbyde dig. Du vil samtidig få en grundig introduktion til, hvad og hvor meget det kan give dig i sidste ende. Og måske du finder ud af, at et langsigtet samarbejde er den bedste løsning. Det giver dig muligheden for at blive placeret højt på Google og dermed lokke endnu flere kunder til.

Send til en kollega

0.063