23948sdkhjf

PALOMAT® inviterer Europa til netværk og videndeling

| Medlemsnyhed | Indrykket af PALOMAT®

Stemningen var nærmest elektrisk, da PALOMAT® afholdt deres største og mest vellykkede forhandlermøde for 43 af deres forhandlere fra hele Europa.

Nu er vi endelig tilbage i en hverdag, hvor vi kan mødes til større events – også på tværs af landegrænser, hvilket spreder glæde hos rigtig mange og ikke mindst erhvervslivet. Det kunne tydeligt mærkes, da PALOMAT® havde inviteret deres forhandlernetværk til forhandlermøde på hovedkontoret i Nykøbing på Mors. Det var en dag, der bød på stor entusiasme, godt humør og gensynsglæde.

Det afspejlede sig også i det veltilrettelagte program med workshops, networking, brancherelevante oplæg af blandt andet Enrico Iversen, Grundlæggeren af Universal Robots samt sociale aktiviteter i form af gokart efterfulgt af 30-års jubilæumsmiddag, hygge og afsluttende fyrværkeri, hvor gamle relationer blev styrket og nye blev opbygget. Det har desuden stor betydning for PALOMAT®, at de som virksomhed på Mors er i stand til at tiltrække så mange virksomheder fra hele Europa, fortæller Area Manager i PALOMAT®, Majbritt Svane.

- Det var jo det største forhandlermøde nogensinde, og det bliver vi jo helt vildt beæret over. Vi føler jo egentlig selv, at vi bor ”in the middle of no where”, men det er ingen hindring i, at de kommer fra hele Europa. Jeg tror også, at folk bare trænger helt vildt til at mødes og se hinanden. Det er der simpelthen ingen tvivl om.

At de fleste af os har haft brug for at mødes igen, bliver også underbygget af PALOMAT®s mangeårige finske forhandler.   

- Det er også dejligt at møde en masse af de andre forhandlere. Mange af os kender hinanden fra tidligere år og andre events, så det er godt at møde folk igen, fortæller Niklas Ahlblad, Administrerende Direktør i Ergolift Oy AB.

Udover at folk har haft brug for at se hinanden efter en tid, hvor store forsamlinger ikke var muligt, så har Tina Clausen, Salgskoordinator i PALOMAT® et bud på, hvorfor PALOMAT® er i stand til at samle så mange af deres forhandlere.

-  Den relation og fortrolighed, som vi har opbygget til forhandlerne på kryds og tværs, er bare noget helt unikt.

PALOMAT® skaber stor værdi for deres forhandlere

Hos PALOMAT® er salget de sidste mange år gået én vej – og det er op. Årsagen til dette skal i høj grad tillægges forhandlerne, og for at det skal fortsætte, skal gryden holdes i kog. Det er nok ikke helt forkert at sige, at PALOMAT® ikke var noget uden deres forhandlere, hvilket Majbritt Svane også gav udtryk for i løbet af dagen.

Derfor er det heller ikke udelukkende for hyggens skyld, at PALOMAT® inviterer alle deres forhandlere på besøg. Det skal skabe værdi for deres forhandlere at tage den lange tur til Mors. De spørger derfor også sig selv, hvorfor forhandlerne skal bruge to arbejdsdage på at rejse herop?

Det har de heldigvis et godt svar på. For hos PALOMAT® bliver der lagt stort vægt på at opbygge gode relationer, samt at forhandlerne får PALOMAT®-DNA ind under huden, som giver idéer til at sælge produktet.

- Det betyder rigtig meget, fordi vi hælder lidt PALOMAT®-benzin i deres blod, og dermed indstiller deres mindset på, at de skal sælge PALOMAT®er. Kan det både være sjovt og lærerigt, så tager de det også med hjem, fortæller Majbritt. 

Det er desuden essentielt, at PALOMAT® klæder forhandlerne på, så de er endnu bedre rustet til at sælge produktet. Det bliver gjort gennem workshops, hvor de giver redskaber indenfor salg og markedsføring til lige præcis dette.

Det er Annette Andersen, Marketingkoordinator i PALOMAT® enig i, og hun mener også, at PALOMAT® bruger mange kræfter på at gøre denne del spændende og brugbar.

- Det giver vores forhandlere muligheden for at networke med de andre forhandlerne, få noget sparring og idéer til, hvordan de løser ”knuderne” og simpelthen få noget rødt energi, så de kan arbejde videre, når de kommer hjem. Og det synes vi selv, at vi lykkes ret godt med.

Control Adbros Ltd fra England er det nyeste skud på stammen af forhandlere, og for dem har både mødet med de andre forhandlere og workshopsene har været en positiv oplevelse.

- Vi vidste ikke helt, hvad vi skulle forvente på forhånd, men i dag har været en stor øjenåbner. Det har været meget interessant og rigtig godt. Hele vejen igennem har der været noget nyt, som man kunne plukke og lære fra de andre forhandlere, lyder det fra Paul Adman, ejer og Administrerende Direktør i Adbro Controls, som uddyber;

- Vi drager ikke kun fordel i forhold til at sælge PALOMAT®. Det er en fordel for vores virksomhed generelt, fordi de samme teknikker, som vi bliver undervist i her, kan bruges på tværs af alle vores services. Jeg synes også, at entusiasmen, som vi ser her, giver os energi, og det er noget, vi skal tage med tilbage til vores virksomhed. 

Det giver PALOMAT® et kæmpe energiboost

Det kan godt være, at PALOMAT® giver forhandlerne værdi, men de går bestemt ikke tomhændet derfra, for forhandlermøderne giver nemlig anledning til, at forhandlerne kan komme med feedback.

- De giver os så meget. Det giver så meget at tænke på bagefter. Eksempelvis input til forbedringer, siger Majbritt.  

Forhandlermødet giver desuden mulighed for PALOMAT® at komme tættere på deres forhandlere, alt imens PALOMAT®-tanken fyldes op med ny energi. Det kan hele PALOMAT®-teamet skrive under på.

- Imens de er her, opbygger vi den gode relation og vender udviklingsmulighederne. Det giver noget positiv energi at køre videre på. Og jo mere energi vi har, jo stærkere vi er, og jo længere kan vi flytte vores forhandlere. Og 9 ud af 10 gange ender det med et salg, og så er det win-win, siger Majbritt.

- Og vi er mere end klar til næste års forhandlermøde, hvor vi håber at se endnu flere forhandlere, afslutter Annette, som har stået for planlægningen af arrangementet.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
PALOMAT®

Industrivej 10
7900 Nykøbing Mors
Danmark
PALOMAT®

Send til en kollega

0.095