23948sdkhjf

Snart er Aldi fortid i Danmark: Disse kæder står klar til at overtage kunderne

Foruden Rema 1000's opkøb af over 100 Aldi-butikker, har også Salling Group, Lidl og Coop købt ind i den tyske dagligvarekæde, der snart er fortid på det danske dagligvaremarked. 

Men hvor tager de kunder, der troligt har købt ind i Aldis butikker, hen, når den sidste Aldi-vare er solgt i Danmark i løbet af 2023? 

Det forsøger Peter Palmqvist fra analysevirksomheden GfK at komme nærmere i en klumme på DetailWatch

Her beskriver han, hvordan der blandt Aldi-kunder er en tilbøjelighed til at gå mod Lidl for at supplere sine indkøb - men Rema 1000 står formentlig stærkest i kampen om Aldi-kunderne, idet de viderefører en stor del af de butikker, som de købte i december måned sidste år. 

- I forhold til lokationer vil Rema 1000 naturligvis blive betragtelig mere synlige i gadebilledet, selv hvis de vælger kun at genoplive 60 til 80 af de lokationer, de har overtaget. Med Lidl’s tæt på 140 lokationer og med umiddelbare planer om at vækste til 200 indenfor få år, er der derfor lagt op til hård konkurrence om, hvem der skal tiltrække kunderne og vinde de penge Aldi har efterladt på bordet, skriver Peter Palmqvist. 

Både Salling Group og Rema 1000's handler med Aldis butikker er i øjeblikket under behandling i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen - og afventer dennes godkendelse for at handlerne kan gå igennem. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: dagligvarehandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.735