23948sdkhjf

Ikea: Vi skal bruge mere tid sammen

Når Ikea kataloget fra i dag d. 13. august dumper ind gennem brevsprækken rundt om i danskernes hjem, så er målet at inspirere danskerne til at tilbringe mere tid sammen.
Igen i år har kataloget fået en forlænget digital arm, der bl.a. gør det muligt interaktivt at se, hvordan hjemmet kan indrettes.

- Det nye Ikea katalog markerer et nyt Ikea år og er bygget op som et indretningsværktøj, der kan give inspiration til alle uanset deres livssituation. Ligesom i vores varehuse vil vi med det nye katalog gerne vise, at boligindretning er sjovt og værd at bruge både kræfter, tid og kreativitet på. Vi vil vise, at man med den rigtige løsning for få penge kan skabe rum til at være mere sammen i hjemmet og til at gøre noget personligt ved hjemmet, siger Henriette Ekholm, indretningsspecialist hos Ikea Danmark.

Det nye Ikea katalog har i år sat ekstra fokus på livet med børn. Og det er ikke tilfældigt. Fra de mange hjemmebesøg, Ikea foretager ude hos kunderne, er en af konklusionerne, at kunderne drømmer om et hjem med rum til at være sammen som familie. Den konklusion understøttes af en international undersøgelse, som YouGov har lavet for Ikea. I undersøgelsen fortæller hele 71 % af de adspurgte forældre, at de ønsker at tilbringe mere tid sammen med deres børn.

Ud over at inspirere os danskere til at være mere sammen, har det nye Ikea katalog også en anden mission – at inspirere til at leve et mere bæredygtigt liv i deres hjem.

For at give det trykte indretningsværktøj, kataloget, en ekstra dimension, introducerede Ikea sidste år en række digitale ekstramaterialer. I år er den digitale del yderligere udbygget.

- I år har vi fortsat og udviklet vores digitale rejse, så vores kunder kan finde endnu mere inspiration gennem vores katalog. Eksempelvis har vi udviklet flere interaktive funktioner til Ikea katalogets app, der via såkaldt augmented reality gør det muligt at indrette sit hjem digitalt og se, hvordan over 100 produkter i Ikea kataloget vil passe ind i hjemmet, fortæller marketingchef Lena Gaarde, Ikea Danmark.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.142