23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk Supermarked vokser på discount

Søndagsåbent er tilsyneladende en god forretning for Dansk Supermarked, der i årets andet kvartal har øget omsætningen i sine discountbutikker.

I årets andet kvartal melder det Mærsk-ejede selskab om en samlet vækst i Danmark på 6,1 pct.

- Markedsudviklingen i Danmark var præget af et fortsat skift mod øget handel i discountsegmentet, da discountbutikkerne nød godt af den ændrede lovgivning, der giver mulighed for at holde åbent alle søndage, lyder det ifølge den netop offentliggjorte regnskabsopgørelse.

I konkrete tal steg omsætningen i Dansk Supermarked med 615 mio. kr. i forhold til andet kvartal 2012 reguleret for lukningen af Tøj & Sko. Der var

i kvartalet vækst i alle Gruppens lande.

EBIT steg med 217 mio. kr i forhold til andet kvartal 2012 som følge af initiativerne til at reducere omkostninger samt rentabilitetsforbedringen i føtex, Nettos turnaround i Sverige og lukning af ikke-rentable butikker i 2012. I alt åbnede 25 nye butikker, mens en enkelt lukkede. EBIT landede alt i alt på 601 mio. kr.

Dansk Supermarked øgede sin markedsandel i Danmark i andet kvartal med 1,8 procentpoint til nu 34,6 pct. Også i Polen og Sverige vandt Dansk Supermarked markedsandele, mens den blev fastholdt i Tyskland.

Dansk Supermarked tæller kæderne Netto, Føtex, Bilka og Salling.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.166