23948sdkhjf

Social shopping sætter ny standard for e-handel

Peiter Gruppen, der blandt andet er selskabet bag otte af landets InterSport-butikker og webshoppen SportOnTop.dk, lancerer nu Danmarks første Friends Shop.
Den 22. august 2013 relanceres webshoppen SportOnTop.dk, med en personificeret social webshop, som tilbyder de besøgende en intelligent hjemmeside, hvor indholdet tilpasses på baggrund af viden hentet fra sociale medier.

Handel på nettet er i kraftig vækst og danskerne bruger mere tid på sociale medier end nogensinde før – især Facebook. Via vores gøren og laden på sociale medier efterlader vi elektroniske fodspor som fortæller om vores interesser, tilhørsforhold og adfærd. Dertil kommer de demografiske data. Ved at sammenholde de mange informationer og skræddersy indholdet til den enkelte kan man gøre online shopping mere målrettet og dermed mere effektiv.

På SportOnTop.dk kan man nu tage vennerne med på indkøb – online. Den ofte lange og besværlige brugerregistrering på webshoppen er afløst af et enkelt klik, hvor man henter sine Facebook-oplysninger. Visning af produkter på hjemmesiden er personificeret på baggrund af mikrodata fra sociale medier.

- Vi skaber en ny intelligent social shopping oplevelse, som ændrer måden, vi handler på online. Hvis man er mand og synes godt om Real Madrid på Facebook, så sorterer shoppen således, at herreprodukter med relation til Real Madrid bliver fremhævet, mens FC Barcelona produkter bliver nedprioriteret. Vi forsøger at gøre købsoplevelsen sjovere, mere personlig og 100 % unik for den enkelte kunde. Vi er begejstrede for at være de første herhjemme til at lancere fremtidens form for e-handel og lære vores loyale kunder bedre at kende, så vi kan imødekomme deres behov og ønsker, udtaler CFO i Sport On Top ApS, Claus Hyttel Skrubbeltrang.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093