23948sdkhjf

Pizza-kongen skaber online-succes hos Domino's

Jesper Buch, der blev mangemillionær på at starte og opbygge Just-Eat til en af verdens mest værdifulde internetvirksomheder, har sammen med sit online-team på rekordtid skabt en online-success hos Domino´s.
Nyt erfarent online team
Jesper Buch, der er kendt som en handlingens mand, tog straks med sin investering i Domino’s i sommer et par erfarne folk med sig for at sikre en hurtig eksekvering af internetstrategien.

Ny Chief Commercial Officer med ansvar for salg, marketing, kundeservice og IT er Carsten Kjems Falk, der har været i onlinebranchen de seneste mere end 10 år.

- Jeg er glad for at kunne byde Carsten velkommen som partner og kommerciel direktør hos Domino´s. Det har været vigtigt for ejerkredsen, at få en tung profil ind som Carsten for at sikre hurtig onlinevækst samt en solid salgs- og marketingstrategi for et af de mest kendte brands i verden, siger Jesper Buch.

Online-turnaround på få måneder
Noget tyder på, at Jesper har valgt rigtigt, da Domino’s siden september på rekordtid har formået at lancere en ny onlineplatform samt mobilplatform. Resultatet af deres investinger er da heller ikke udeblevet, idet Domino’s på få måneder har formået at vækste deres internetforretning over 100%, så der nu bestilles mere end 30.000 pizzaer online hver måned i deres 9 butikker i hovedstadsområdet.

- Fokus har til at starte med været at få fundamentet på plads, så vi med den kommende udvidelse af butikker og skalering i Skandinavien har salgskanaler, som er nemme for brugerne at anvende. Man kan populært sagt sige, at vi er gået fra at være en pizzakæde der sælger online til at være en Ecommerceforretning som sælger pizza, udtaler Carsten Kjems Falk.

Amerikansk velsmurt franchise med danske råvarer
Det er nok de færreste danskere, der vil tro, at et af verdens største franchise foodkoncepter rent faktisk bruger danske råvarer.

- Det er vigtigt for os, at vi leverer Danmark´s bedste pizzaer i samme høje kvalitet hver gang. Derfor bruger vi primært råvarer produceret i Danmark. Vores ost er fra danske malkekøer, vores grøntsager er fra danske gartnerier, og vores eget bageri i Roskilde producerer dagligt frisk dej til butikkerne, som naturligvis er med mel fra danske marker, understreger Carsten Kjems Falk.

- Vi er sikre på, at vi ved at eje hele værdikæden fra bageri til levering af pizza, har fundamentet til at producere Danmarks bedste pizzaer, fortsætter han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.098