23948sdkhjf

Jysk: Talenterne skal drive virksomheden

Senge- og møbelkæden åbner 120 nye pladser til sin elevuddannelse, der er mere populær end nogensinde.
Jysk har netop søsat en elevkampagne, der skal skaffe nye talenter til kædens 95 danske butikker. I alt 120 elevpladser er i spil – og igen i år forventer Jysk, at der bliver rift om de eftertragtede pladser.

Ifølge uddannelsesleder Jørgen Olsen har Jysks elevuddannelse aldrig været så populær som nu. Gennem de seneste år er antallet af ansøgninger steget massivt, og i 2013 modtog kæden 2.000 ansøgninger til de 120 elevpladser.

- Eleverne er fremtiden i Jysk – de er talenterne, der skal drive virksomheden. Vi går efter at tiltrække landets bedste butikselever, og jo større ansøgerfeltet er, jo flere talenter er der i puljen, siger Jørgen Olsen, der har tre gode råd til, hvordan man som virksomhed tiltrækker de bedste elever:

1) Tag eleverne lige så alvorligt som alle andre medarbejdere. 2) Vær ærlig om at det også er hårdt arbejde at være butikselev. 3) Skab rammerne for fællesskab og netværk mellem eleverne på tværs af butikker.

- I Jysk vægtes fællesskabet højt. Eleverne fanger hurtigt atmosfæren, der er meget uformel, og hvor der er plads til alle. Men samtidig stiller vi høje krav til vores elever, der bliver udfordret både på skolen og i butikken. Til gengæld får de en relevant uddannelse, hvor mulighederne er mange, forklarer uddannelseslederen.

I løbet af uddannelsens to år veksles der mellem butikspraktik og ni ugers skoleophold, der foregår på Jysk Academy ved Lars Larsens Himmerland Golf & Spa Resort.
Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112