23948sdkhjf

Nye produkter styrker Amanda Seafoods

Succes på eksportmarkederne og nye produkter i pipelinen har i 2013 løftet omsætningen med 28 procent. Og fiskefabrikken har flere nye produktlanceringer i ærmet.
Siden 2005 har Amanda Seafoods været gennem en større turnaround, hvor produktionen er blevet fuldautomatiseret og en del produkter udliciteret til samarbejdspartnere. Et arbejde som investor og bestyrelsesformand Poul Plougmann har stået i spidsen for og som nu giver resultat.

Virksomhedens seneste regnskab viser et overskud på 8 millioner kroner før skat og en omsætningsvækst på 28 procent. Og det er det bedste resultat siden Poul Plougmann trådte til i 2005. Det skriver Børsen i dag.

Poul Plougmann udtaler til avisen, at det positive resultat blot er begyndelsen. Vækstmålet er en omsætning på 300-400 mio. kr. inden for fem år, og man er nu lidt over halvvejs.

Væksten i Frederikshavner-virksomheden er i høj grad drevet af eksportmarkederne, men også nye innovative produkter og et stærkt hjemmemarked har bidraget særdeles positivt. Og netop nye produkter kommer vi til at se meget mere til, fortæller Poul Plougmann:

- Den pipeline, der er i Amanda, har vi slet ikke set styrken af endnu. Vi kommer med nogle produkter, man ikke har set i markedet før, siger han til avisen og uddyber, at virksomheden inden længe vil introducere en ny fiskepølse på markedet.

Amanda Seafoods har i dag en eksportandel på ca. 40 procent og inden for tre år er målet at nå op på 60 pct. Fokus er både på markeder i og uden for Europa.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093