23948sdkhjf

botex-kæden indleder omstillingsproces

’Slutkunden i centrum’. Med det mantra som ledetråd har botex-kæden indledt en omstillingsproces, der i 2014 skal omstille kæden fra at være en traditionel retailer, til at blive en omni-channel retailer.
botex er en landsdækkende kæde af 40 butikker fordelt over hele landet. Kædens mission, at sælge boligtekstiler af høj kvalitet - og yde optimal service og rådgivning, rykker nu også ind på den digitale arena.

Målet er at omstille kæden, så slutkunden, uanset on- eller offline kanal, oplever botex som en samlet enhed. Dermed bliver det et omstillingsår for den frivillige kæde, der frem til nu har kørt hver enkelt butik og online shoppen hver for sig. Det nye omni-channel fokus skal dels realiseres gennem omstilling af organisationen, hvor arbejdsgange og processer skal tilpasses og optimeres. Derudover skal også salgs- og marketingkanaler udvikles og tilpasses, så kunderne bliver mødt med en række nye online features, herunder en helt ny webshop.

- En proces, som den vi skal igennem i løbet af 2014 kræver fælles fodslag på tværs af organisationen, og vi har derfor arbejdet tæt sammen med butikker, leverandører og samarbejdspartnere, for at sikre opbakning og ejerskab hele vejen rundt. Det er fuldstændigt afgørende, hvis vi skal have succes med det nye omni-channel fokus, fortæller Jørgen Adelgaard, kædedirektør hos botex om projektet.

Partner med detailerfaring
Som partner på omstillingsprocessen har botex indgået samarbejde med webdanmark.com, der allerede tæller et bredt udsnit af den danske detailbranche, bl.a. Tøjeksperten, Noa Noa, Imerco, og FONA, blandt deres kunder.

- Valget af partner blev i det store hele afgjort af det fokus på slutkunden, som vi oplevede hos webdanmark.com. For at vi hos botex får succes med vores omstillingsproces kræver det, at vores kunder oplever merværdi gennem de nye tiltag. Og det fokus gennemsyrede det projektforløb, som webdanmark.com optegnede, fortæller Jørgen Adelgaard om valget af samarbejdspartner.

- Derudover tog de allerede meget tidligt ejerskab på processen, og turde udfordre os både på strategisk plan og på nogle af de forestillinger, vi selv havde gjort os om projektet. Og det har været sundt for vores proces, og har givet os den tryghed, som vi også ønskede i partnerskabet, fortsætter Jørgen Adelgaard.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063