23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Svensk slikkonge indtager dansk discount

Candyking har indgået en treårig kontrakt med Coop Danmark om salg af løsvægt-slik i 225 Fakta-butikker.

En ny aftale med Coop Danmark styrker Candykings position på den danske lavprismarked.

Den tre-årige aftale omfatter salg af løsvægt-slik i 650 danske Coop-butikker, hvor det nye er, at også lavpriskæden Fakta er inkluderet med cirka 225 butikker på landsplan. Dermed kommer Candyking til at blive en betydelig spiller på det danske lavprismarked, der i dag udgør 35-40 procent af det samlede dagligvaremarked.

- Det er en styrke, at vi har underskrevet en aftale med Coop Danmark. Vi øjner et stort vækstpotentiale på det danske marked i og med vi ny styrker vores greb om lavprissegmentet, konstaterer David von Laskowski, VD og koncernchef i Candyking.

Danmark udgør i dag knap 10 procent af Candykings forretning og den svenske slikkonge har i dag en ledende postition på netop dette marked.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172