23948sdkhjf

Nyt koncept skal booste kundeklubber

Det nye koncept, KundeklubCoach, vil sikrer, at danske virksomheders kundeklubber ikke strander på hovedkontoret, men bliver en aktiv og værdiskabende del af forretningen for den enkelte butik.
Flere og flere detailkæder har indset de økonomiske og holdningsmæssige fordele ved at have en kundeklub. Hvordan sørger man for, at de strategiske og praktiske anstrengelser om mersalg og loyalitet, man lægger i opbygningen af en kundeklub, bliver forvandlet til håndgribelig vækst og værdi i sin virksomhed?

Det har Stig Salling fra KundeKarma fundet svaret på. Han har udviklet produktet KundeklubCoach, der via et kontinuerligt forløb til den enkelte detailvirksomhed, sikrer succes i kundeklubben. Kodeordene er vedholdenhed, fokus og løbende inspiration i afstemte doser. Det er trods alt lettere at spise en elefant i mindre bidder fremfor i een mundfuld, konstateret Stig der gentagende gange har oplevet at detailkæder har insisteret på at få udarbejdet lange tunge manualer til de ansatte i butikkerne i forbindelse med lancering af en kundeklub.

KundeklubCoach er meget mere end bare et coach-forløb Når en detailvirksomhed laver en kundeklub, bliver der ofte opsat store visioner og målsætninger, i samarbejde med dyre konsulenter, men oftest strander den store indsigt i arbejdet med kundeklubben på hovedkontoret.

- Jeg oplever ofte, at den viden der kommer til hovedkontoret, ikke trænger ned til butikspersonalet, men det er netop ude i den enkelte butik, at kampen om medlemmerne bliver vundet, siger Stig Salling.

Han mener, at ved at formidle inspiration og indsigt i arbejdet med kundeklubber ud til de ansatte i de enkelte butikker, skaber man en mere levende og inspirerende kundeklub.

KundeklubCoach indeholder hver uge metoder til at tiltrække nye medlemmer, inspiration og forslag til aktuelle kampagner, events, og unikke rabatordninger samt oversigt over tiltag som kræver fokus i den kommende periode. Dette kan være både kampagner og proaktive tiltag overfor medlemmerne via kundeklubsystemet.

- Kort og godt, er det mit mål med KundeklubCoach, at klæde personalet i den enkelte butik på med alt den viden jeg normalt rådgiver hovedkontoret omkring, når jeg hyres til at starte eller relancere en kundeklub, fortæller Stig Salling.

Den løbende opfølgning gør at de ansatte i den enkelte butik er bevidste om arbejdet med kundeklubben, så klubben bliver “top of mind”.

Udover de konkrete råd og tips som Stig Salling giver gennem KundeklubCoach, vil han også sætte fokus på, at en kundeklub er andet og mere end medlemsbreve med udsalgsnyheder og medlemsrabatter.

- Du skal bruge kundeklubben til at skabe en relation til kunden. Kunderne er rigtig glade for nyhedsbreve med tilbud, men det skal kombineres med at give kunden værdi og en oplevelse af at kunden får noget, han ikke kan få andre steder, siger Stig Salling.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109