Lidl lancerer app med digital kundeklub

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Lidls nye app følger den digitale trend i detailbranchen, siger detailekspert Dorte Wimmer.

Lidl lancerer nu den gratis app Lidl Plus. 

Læs også: Lasse fra København vinder gavekort på 100.000 kr til Lidl

App'en er en digital kundeklub, og med den ønsker Lidl at imødekomme kundernes individuelle behov – uden at skulle tilføje endnu et plastik-kundekort til samlingen.

Det skriver Lidl i en pressemeddelelse. 

App’en er gratis, og kan bruges af alle med en smartphone.

- Vi ønsker at være frontløberne indenfor dansk discount, og Lidl Plus er en vigtig del af vores digitale ambitioner for fremtiden. I de kommende år vil vi udvikle og tilføje yderligere services for at højne vores serviceniveau og styrke indkøbsoplevelsen for vores kunder, udtaler administrerende direktør for Lidl, Dirk Fust.

Én app – mange fordele

Udover basisfunktioner som „Find din butik“, åbningstider og digitale tilbudsaviser får Lidl Plus-brugerne adgang til  tilbud, herunder for eksempel værdikuponer med ekstra besparelser på populære varer og forskellige medlemstilbud på Lidls produkter.

Læs også: Lidl offentliggør leverandørkæde for tøj og sko

Ved hvert indkøb modtager Lidl Plus-kunder derudover et digitalt skrabelod, hvor man har chancen for at vinde værdien af sit sidste indkøb (gælder ved køb for max. 500 kr.).

Tilbuddene indløses direkte ved kassen, hvorefter kunden kan se sit indkøb på den digitale kassebon i app´en, som samler alle kundens tidligere indkøb på en overskuelig

Digital udvikling i dagligvarebranchen

Med Lidl Plus sætter Lidl sit aftryk på udviklingen indenfor detailbranchen, som peger mod endnu flere digitale snitflader mellem virksomhederne og deres kunder i fremtiden:

- Detailkæderne har for alvor fået øjnene op for mulighederne ved at tilføje digitale platforme til deres interaktion med kunderne - og det giver god mening, fordi de sociale medier og kunde-apps, har potentiallet til at skabe et endnu tættere bånd til kunderne, fortæller retail- og forbrugerekspert fra Retail Institute Scandinavia, Dorte Wimmer.

- De danske forbrugere er i dag, også digitalt, meget kvalitetsbevidste, og tendensen går mod, at de primært benytter sig af få foretrukne apps. Nye apps skal have stor relevans for kunden og tilføje en værdi til deres hverdag, før de bider sig fast. Lykkedes dette, er sandsynligheden dog også tilsvarende større for, at hun vælger den ønskede butik, næste gang hun handler, siger Dorte Wimmer og tilføjer:

Læs også: Lidl træder ind i priskrigen

- Branchen er i rivende udvikling på det digitale område, og det bliver spændende at følge, hvem der bedst formår at skabe de bedste tiltag online og konvertere successen til salg online eller i butikker, siger hun. 

Som en del af lanceringen af Lidl Plus har alle Lidl Plus medlemmer mulighed for at vinde gavekort til Lidl.

Der er præmier for i alt 150.000 kr. Konkurrencen starter torsdag d. 16. august og slutter torsdag d. 20. september, hvor hovedpræmien, et gavekort på 100.000 kr., uddeles til én heldig vinder. 



Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Foodservicebranchen vokser videre

Heinz er på vej med Mayochup

Frugtfirma udvider ejerkredsen

Kenni kan ikke blive økologisk landmand: Markedet er mættet

Kampagne fra vegetarer sammenligner kød med cigaretter

Firma bag måltidskasser vil have danskerne til at skære ned på kødet og tilbyder professionel hjælp.

Landbruget: Misvisende at sammenligne kød og rygning i kampagne

Nyhedsbrev

1

HK Handel beskylder Normal for at konkurrere på unfair vilkår

Langt størstedelen af Normals 88 butikker kører uden overenskomst, og det betyder lavere lønninger, siger HK.

Drømmejob: Thisted Bryghus søger 25 øl-testere

Lasse fra København vinder gavekort på 100.000 kr til Lidl

Konkurrencen er kulminationen på to måneder, hvor over 150.000 har downloadet Lidls nye kundeklub-app, Lidl Plus.

Billeder: Se Nomas prisvindende træhåndværk indefra

Bragende romkuglesucces klar med ny service

Folk kan ikke få nok af "Danmarks bedste romkugler" fra Nørre Aaby Bageri.

Hungry er på pengejagt

Amazon vil bygge 3000 fysiske nærbutikker

Internetgigantens nye butikker skal konkurrere med 7-Eleven.

Bagmandspolitiet: Hesalights Starbucks-kontrakt er et falsum

Kontrakt til en værdi af 367 millioner kroner blev fundet i en pose under ransagning af Hesalight-direktørs hjemmeadresse

Hester og Bjarke fra Samsø er Årets Økologer

For andet år i træk kårer Netto og Økologisk Landsforening Årets Økolog. Hester og Bjarke driver Yduns Have i Alstrup på Samsø.

Australien giver op til 15 års fængsel for at forurene mad

Australsk fænomen med at stikke nåle i jordbær i supermarkeder fører til højere fængselsstraffe for at forurene mad.

Vestager opgiver skattesag mod McDonalds

Øl med hash: Carlsberg ser tiden an

Burgerkæde overtager ikonisk restaurant

- Jeg tror bare, at de fandt et sted, som de bare vil have

Coop svarer igen med viral video

Coop gør butikkerne digitale

Wi-Fi bliver fundamentet i at gøre butikkerne digitale og skabe nye løsninger til kunderne.

Prinsesse Marie på besøg i FødevareBanken

Danskerne køber økologi på nettet som aldrig før

7-Eleven uddelte priser til årets bedste leverandører

Over 75 tons “grimme” tomater er reddet

Coca-Cola undersøger muligheder for cannabis-drik

Kvickly i Odensebydelen Dalum solgt

Danske unge: E-smøger er yt

Karen Hækkerup stopper i Landbrug & Fødevarer

E-smøger spreder sig som en epidemi i USA

Mærsk investerer i mindre madspild

Nemlig.com har solgt over 100.000 måltider på en måned

Op mod 20 smadrede pizzeria i Aarhus

Bisca tilbagekalder Honningsnitter med mug på

Høsten var 30 procent ringere end normalt

Plastflasker får nyt liv i flyverdragter i Føtex og Bilka

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Lav elafgift skubber på komvertering til varmepumper

Alle har ret til friske frikadeller

Smukke solceller på Jagtens Hus ved Kalø Bugt

Hollandsk engrosvirksomhed med salg af trælegetøj og skolemøbler, søger nye mærker

Synlighed - Synlighed - Synlighed

Skab tillid med klima ikon

20 års jubilæum hos PALOMAT®

Dansk pilfingersikring er populær i USA

Mave & Hjerte er vejen til innovation hos Peter Larsen Kaffe

Taiwan virksomhed søger leverandører af chokolade, slik, kiks, chips og drikkevarer

PALOMAT® udvider marketingteamet

Detailhandlens Fagprøvepris og Danish Retail Award 2018

FDIHs e-handelskonference og messe - vil du klare dig i giganternes æra?

Tagintegrerede solceller i klassiske teglstens tage

Ny kontaktchef med solid bureauerfaring

Stormøde for sikringsansvarlige hos Alux

Kølerum til jægeren

MENY i Præstø oplever endnu større succes efter køb af ny røgovn

Vejle 24.10: Opkvalificer dine medarbejdere eller luk din virksomhed!

Kristian er udlært elektriker hos EL:CON – og vil gerne lære mere

Dine data er i høj kurs. Passer du godt nok på dem?

Svendborg 10. oktober: Fra tanke til handling - nye løsninger skal i spil

Seminar: Rundt om Dynamics 365

Byens Ejendom afholder konferencen - Ringsted: De store projekter 4. oktobe...

JEROS A/S på vej på IBA 2018

Send til en kollega

1.081