23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

SuperBrugsen får ny kædedirektør

SuperBrugsen har ansat Kenneth Pedersen som ny kædedirektør. Han har en næsten 25 år lang karriere i Coop-familien.






















Kenneth Pedersen kommer fra et job som adm. direktør for reklamebureauet Republica. Det skriver Coop i en pressemeddelelse. Kenneth Pedersen, 46 år, har de seneste ti år stået i spidsen for Republica. Før da var han koncernmarketingdirektør i Coop. Han har en næsten 25 år lang karriere i Coop-familien, hvor han tilbage i 1991 var med til at etablere SuperBrugsen. Siden har han bl.a. også været salgs- og marketingdirektør for Kvickly. - Med Kenneth har vi fået en leder af SuperBrugsen, der har dyb indsigt i detailhandel, stor respekt for kunder og medarbejdere og en passioneret fokus på innovation. Hans opgave bliver netop at sikre, at SuperBrugsen udbygger sin position som danskernes foretrukne supermarked i dagligdagen, siger koncerndirektør Michael Løve. - SuperBrugsen er i blodet på mig, og det er en drømmeopgave at få lov til at videreudvikle Danmarks største supermarkedskæde. For jeg kommer til en kæde med både økonomisk og mentalt overskud, hvor opgaven bliver at fortsætte den positive udvikling, med den lokale forankring som det centrale og hvor kunderne gør de bedste indkøb i hverdagen, siger Kenneth Pedersen. Han begynder som kædedirektør 1. juni. Indtil da er salgs- og sortimentsdirektør Brian Seemann konstitueret som kædedirektør. Jobbet blev ledigt, da den hidtidige kædedirektør Michael Løve blev udnævnt til koncerndirektør med ansvar for alle Coops kæder.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.172