23948sdkhjf

Miinto forsætter vækst

Den danske og internationale e-commerce fashion udbyder Miinto fortsætter sin eksportsucces og vækst. Etablering på endnu flere markeder er en del af planen de kommende år.
En foreløbig omsætning på mere end 250 mio. DKK i 2013, hvilket er mere end 60% vækst siden 2012, fordeler sig med ca. 60 % på udenlandske markeder og ca. 40 % fra Danmark.

- Forklaringen i den fortsatte eksportsucces skal findes i Miintos stærke kommercielle koncept, hvor man samarbejder med fysiske modebutikker. Derudover har Miinto en aktiv og opfølgende nærmarkeds-strategi, hvor man på eksportmarkederne investerer i lokalt knowhow i forhold til butikssamarbejder og markedsføring – butikkerne kender markedet og kan i samarbejde med statistikker og trends udvælge de helt rigtige produkter at få online, samtidigt med at de i fællesskab markedsfører butikkernes fælles salgsplatform miinto.dk i de fysiske butikker. Det skriver Miinto i en pressemeddelelse.

Unikt koncept
Etablering af fem markeder på fem år, mere end 1.300 butikker på verdensplan og 3.000.000 besøgende om måneden gør Miinto til en sværvægter inden for e-commerce fashion.

- En del af forklaringen på Miintos succes ikke kun i Danmark, men med eksport til udlandet, skal findes i strategien med at være udelukkende trendreagerende. Virksomheden indkøber ikke selv produkter til lager, men plukker kun fra de bedste butikker i branchen og kombinerer dette med en skæv marketingstilgang med kraftig fokus på digitale medier – på alle markeder, skriver Miinto.

Alene i 2013 steg Miintos eksport med næsten 90%, hvoraf den største omsætningsmæssige vækst er kommet fra Sverige og Norge, der samlet er vækstet med ca. 75%. Miintos andre markeder findes i Holland og Spanien, hvoraf Holland er på vej til at blive det 3. største marked.

- Vores fortsatte vækst er en anderkendelse af vores ’lidt men godt’ strategi i både Danmark og til vores eksportmarkeder. Vi vil fortsætte vores plan med at reagere på trends og ikke købe varelagre. Det betyder, at vi kun udvælger produkter, som vi ved kan sælge online, og vi vil blive ved med at fjerne produkter, som vi efter en periode kan se ikke sælger. I fremtiden vil vi i endnu højere grad være butikkernes/brandsenes samarbejdspartner og hjælpe dem med at optimere deres udvalg online på baggrund af vores knowhow og de statistikker, vi sidder inde med, udtaler Group COO og co-founder af Miinto Konrad Kierklo.

Flere markeder i de kommende år
Målsætningen for Miinto er at etablere sig på endnu flere markeder indenfor de næste år og udvikle konceptet til at samle modebranchen i endnu højere grad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094