23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coop nytænker private label

Supermarkedskæden vil i fremtiden indlede flere strategiske co-branding samarbejder med udvalgte fødevareproducenter.

Det skriver FødevareWatch.

Strategeien med at co-brande sine private label-varer betyder at både supermarkedet og producenten markedsføres under samme varemærke.

- Vi har lagt os i selen for at gøre mere ved vores private label. Hvis vi kigger bredt på det, der hedder kvalitetsparametret, altså i den høje ende af skalaen, så mangler vi noget der. Der kan det være en oplagt mulighed at gå sammen med nogle producenter, der har et mærke eller et navn - nogen, der har nogle kompetencer, som kan støtte vores egne mærker - og lave nogle strategiske samarbejder med dem. Det evaluerer vi i øjeblikket, siger marketings- og innovationschef i Coop, Michael Christensen, til FødevareWatch.

Han uddyber at de nye samarbejder typisk vil være inden for premium-segmentet, altså varer, der konkurrerer på kvalitet og ikke pris. Et eksempel på dette er pt. et samarbejde med Hansens Flødeis, der sælges under Coops "Smag forskellen"-mærke. I Irma co-brander Coop også en række mejeriprodukter i samarbejde med mejerierne Gyrup og Dybbæksdal.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web02